خبری تحلیلی سایتک

۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

اعلام حمایت و همدردی بسیج دانشجویی و کیهان با دانشجویان و جوانان بی‌دفاع انگلیس

در حالی که بسیج دانشجویی در برابر جنایت کوی دانشگاه و
زندانی شدن و محرومیت از تحصیل صدها دانشجو نه تنها سکوت کرده، که به حمایت از حاکمان پرداخته در یک اقدام عجیب سازمان بسیج دانشجویی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام پلیس انگلیس در ضرب و شتم دانشجویان، خواستار محاکمه سران نظام پادشاهی انگلستان در دادگاه‌های بین‌المللی شد.
این انتقاد به عملکرد دولت انگلیس در حالی صورت می گیرد که کمترین اعتراض دانشجویان ایرانی با خشن ترین برخورد ممکن از سوی دولت مواجه می شود.
طی چند روز گذشته شهر لندن صحنه تظاهرات هزاران دانشجوی خشمگینی بود که در اعتراض به افزایش شهریه دانشگاهها، به خیابانها آمده بودند.
به گزارش بی بی سی، معترضان، شیشه های دفاتر مرکزی حزب محافظه کار را شکسته اند و توانستند به داخل این ساختمان راه یابند. برخی معترضان در مقابل این ساختمان، پلاکاردها را آتش زده اند و تظاهر کنندگان حتی به اتومبیل حامل ولیعهد این کشور و همسرش نیز حمله کردند.
در همین حال پل استیونسون، رئیس پلیس بریتانیا، در مورد عدم تشخیص احتمال بروز خشونت ابراز ناراحتی کرد و گفت: این موضوع موجب شرمساری پلیس و شهر شده است.

بنا بر طرح های پیشنهادی دولت ائتلافی بریتانیا، نه تنها هزینه تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی نزدیک به سه برابر می شود بلکه بودجه دانشگاه ها نیز کاهش می یابد.
دولت می گوید وجه شهریه به دانشجویان وام داده خواهد شد و آنها موظفند زمانی که درآمدشان به حد کافی رسید، آن را به دولت پس دهند.

به گزارش فارس دانشجویان بسیجی در حمایت از هم صنفان خود در " بریتانیای کیبر"، رفتار حکام انگلیسی در برخورد با دانشجویان معترض این کشور یادآور سلطه‌گری‌های بریتانیای کبیر در قرون گذشته و ظلم و ستم و استعمار واستثمار ملت‌های بی‌گناه در نقاط مختلف دنیا بود. چهره‌ای که از استکبار انگلیس به نمایش گذاشته شد، واقعیت انکارناپذیری بود که سال‌ها در پس پرده رنگارنگ دفاع از حقوق بشر و آزادی ادعایی صاحبان قدرت مخفی شده بود.
در این بیانیه آمده است : ما دانشجویان ایران اسلامی ضمن همدردی و حمایت از دانشجویان و جوانان بی‌دفاع انگلیس، خواستار ایجاد فضایی آزاد و دموکراتیک برای پیگیری مطالبات دانشجویان و مردم انگلستان از حکام و صاحبان قدرت این کشور بوده و از مجامع حقوق بشری خواستار پیگیری نقض حقوق شهروندی در این کشور شده و درخواست محاکمه سران نظام پادشاهی انگلستان را در دادگاه‌های بین‌المللی داریم.

در همین حال، روزنامه کیهان که سال گذشته دانشجویان معترض به نتیجه انتخابات را مزدوران خارجی می خواند، تیتر اول خود را به تظاهرات دانشجویان انگلیسی اختصاص داد و در حمایت از آنها نوشت: ديروز و پريروز دانشجويان بي دفاعي كه نسبت به افزايش سه برابري شهريه خود معترض بودند، به خيابان هاي لندن ريختند تا در يك تظاهرات آرام،ادعاهاي مقامات خود درباره دموكراسي را محك زنند، اما دولت انگليس در اقدام وحشيانه و كم سابقه اي، خون دانشجويان را در كف خيابان هاي سرد پايتخت اين كشور جاري كرد.


روزنامه کیهان در حالی این تظاهرات را آرام می خواند که صدها فیلم و عکس از آتش سوزی و شکستن شیشه ها در رسانه ها منتشر شده است.


گفتنی است ریختن خون دانشجویان در کوی دانشجو و تظاهرات آرام چند میلیون نفری از نظر رسانه ای زیر پوشش ولایت نه تنها اشکال ندارد بلکه برای دفاع از حریم "ولی فقیه" و " نظام اسلامی" سفارش نیز شده است.


هفته گذشته نیز دهها دانشجو به جرم شرکت در مراسم بزرگداشت شانزده آذر بازداشت و از محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست. این در حالی است که صدها دانشجو در زندان بسر می برند و تعداد زیادی از دانشجویان به بهانه های مختلف از تحصیل محروم شده اند.

2 نظرات:

مصطفی زینی وند گفت...

سلام دوست من.
از تصمیمت به عنوان ادامه دادن راه سایتک خوشم اومد.
سایتک واقعا عالی بود.
در مورد پوستت می خوام بگم که خوبه اما:
1- قسمت های انگلیسی رو به فارسی تبدیل کن.
2- احتمالا توی پس زمینه قالبت تصاویری برای نمایش دادن باشه که به دلیل فیلتر شدن لینک نشون داده نمی شن.

دوستدار شما سبزتن

مصطفی زینی وند گفت...

سلام.راستی اگه مایلی تبادب لینک کنیم.

سبزینه

ارسال یک نظر

 
Powered by Blogger