خبری تحلیلی سایتک

۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

شمارش شش کلمه :برای دانلود

کلمه: نگاه به کوچکی روزنامه کلمه نمی کنیم. کوچکترین خبری که این برگه برای همکلاسی وهمکار و همسایه دارد این است که ما بیشماریم. این خبر هیچ گاه کهنه نمی شود. امروز یک نفر از دوستان خود را که به اینترنت دسترسی ندارد با روزنامه کلمه آشنا کنید و یک نفر از دوستان خود را به توزیع این روزنامه حتی در حد دست به دست کردن یک برگه تشویق کنید.




از آبان ماه گران می‌شوند: بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق

گزارشها از احتمال افزایش همزمان قیمت ۷ حامل انرژی با آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها در آبان ماه حکایت دارد.
به گزارش مهر، براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده، قرار است در آبان ماه امسال سوت اصلاح قیمتها به صدا در‌آید تا اقتصاد ایران دوره جدیدی از فعالیت خود را آغاز کند؛ دوره‌ای که از آن به عنوان انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور یاد می‌شود.
گزارشهای دریافتی از جلسات هدفمندی یارانه ها در دولت که با حضور مقامات ارشد اجرایی برگزار می‌شود، نشان می دهد که قیمت ۷ حامل انرژی با آغاز اجرای هدفمندی یارانه ها – در آبان ماه – به طور همزمان افزایش می یابد.
بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع، گاز طبیعی و برق ؛ ۷ حامل انرژی ای هستند که قیمتهای آنها به صورت همزمان، تغییر خواهند یافت.
بنزین
سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره بنزین ۴۰۰ تومانی با آغاز اصلاح قیمتها گفته است: “حتما شاید بشود.”
در حال حاضر ظرفیت روزانه تولید بنزین در داخل با محاسبه طرح ضربتی اجرا شده، ۶۶ میلیون لیتر و میزان مصرف روزانه این فرآورده سوختی نیز به طور متوسط ۶۵ میلیون لیتر است.
هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین یارانه ای ۱۰۰ تومان، بنزین معمولی آزاد ۴۰۰ تومان و بنزین سوپر ۵۴۰ تومان است.
گازوئیل
هم اکنون ظرفیت تولید روزانه گازوئیل کشور در حالی به ۸۵ میلیون لیتر رسیده که مصرف روزانه این فرآورده سوختی نیز تقریبا به میزان تولید گزارش شده است. قیمت گازوئیل هم اکنون ۱۶۰ ریال است.
برق
بنابراعلام دولت، قیمت برق در راستای اجرای هدفمندی یارانه ها قرار است فردا یکشنبه تعیین تکلیف نهایی شود. گزارشها حاکی از آن است که قیمتهای برق برای بخشهای مختلف تبعیضی – ترجیحی خواهد بود. به عبارت دیگر، قیمت‌گذاری برق به نحوی خواهد بود که همچنان از مناطق گرم و بخشهای کشاورزی و صنعت حمایت شود.
در حال حاضر تولید برق در اوج ۴۱ هزار مگاوات و مصرف برق در اوج ۴۱ هزار و ۶۰۰ مگاوات گزارش شده است، البته بخشی از نیاز مصرف، در زمان اوج از واردات تامین می شود، ضمن اینکه ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور ۵۶ هزار مگاوات است.
هم اکنون قیمت برق خانگی، صنعتی و کشاورزی به ترتیب ۱۶۵ ، ۲۰۶ و ۲۱ ریال به ازای هر کیلو وات ساعت است، این در حالی است که قیمت جهانی برق به طور متوسط ۱۲ سنت در هر کیلو وات ساعت اعلام شده است. همچنین قیمت تمام شده برق (با احتساب سوخت یارانه ای ) ۸۳۲ ریال است.
گاز طبیعی
هم اکنون میزان تولید گاز طبیعی در کشور ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز گزارش شده است. گاز مشترکان خانگی به ازای هر متر مکعب ۱۰۰ ریال است که هم اکنون برای دهکهای مختلف درآمدی و مصرف، این رقم پلکانی افزایش می یابد.
در حال حاضر قیمت هر متر مکعب گاز واحدهای کشاورزی ۱۵۸ ریال، خدمات ۲۵۰ ریال، مراکز آموزشی و مدارس ۹۰ ریال، نانوایی ها ۴۸ ریال، اماکن دولتی ۹۰ ریال، هتلها و مسافرخانه ها ۱۵۸ ریال، پالایشگاه‌ها ۱۵۸ ریال، پتروشیمی‌ها ۱۵۸ ریال، نیروگاه‌ها ۴۹ ریال و مساجد و حسینیه ها ۹۰ ریال است.
گاز مایع
در حاصل حاضر میزان تولید و مصرف گاز مایع در کشور برابر شده به طوری که هم اکنون میزان تولید این فرآورده سوختی ۶۵۰۰ تن در روز اعلام شده است. در همین حال، قیمت تولید هر متر مکعب گاز مایع ۵۰۰۰ ریال تمام می شود ولی به مصرف کننده ۵۰ ریال فروخته می‌شود.
نفت کوره و سفید
میزان تولید روزانه نفت کوره ۷۶ میلیون لیتر گزارش شده است که از این میزان، به طور متوسط روزانه ۵۰ میلیون لیتر به نیروگاه‌ها تحویل داده و مابقی با قیمت فوب خلیج فارس صادر می‌شود.
همچنین میزان تولید نفت سفید کشور در روز بیش از ۲۱ میلیون لیتر گزارش شده است. قیمت نفت سفید در داخل کشور ۱۶۵ ریال است، این در حالی است که قیمت این فرآورده سوختی در بازارهای جهانی از قیمت بنزین بالاتر است

۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

تغییر رنگ بازوبند کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران از سبز به زرد بین دو نیمه

جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، که در جریان بازی دوستانه با تیم ملی برزیل، در نیمه اول جهت همراهی با تماشاگران سبز حاضر در استادیوم با بازوبند سبز وارد بازی شده بود، در نیمه دوم با بازوبند زرد وارد بازی گردید.
به گزارش جرس، بازی دوستانه تیم‌های ایران و برزیل، روز پنجشنبه ١۵ مهرماه ۸۹، در ورزشگاه بن‌زاید از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار شد.
در این بازی که با نتیجه سه بر صفر به سود زرد پوشان برزیل به پایان رسید، تعداد زیادی تماشاگران ایرانی با نمادهای سبز در ورزشگاه حضور داشتند؛ و جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران نیز، از بازوبند ســبز رنگ جهت اعلام کاپیتانی استفاده کرد.
بنا به شواهد تصویری، بین دو نیمۀ بازی، مقامات امنیتی همراه تیم ملی، با آگاهی از این موضوع، نکونام را به تعویض رنگ بازوبند از سبز به زرد برای نیمه دوم وادار کردند، که در تمام لحظات نیمه دوم، تصاویر نکونام همراه با فشار عصبی و ناراحتی عمیقی دیده می شد.
این بازیکن تیم ملی فوتبال ایران، همزمان با اعتراضات گسترده جنبش سبز به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، همراه با علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و برخی بازیکنان دیگر تیم ملی ایران، در مسابقه با کره جنوبی با دستبند سبز به میدان رفته بودند؛ که این مسئله با واکنش های توهین آمیز رسانه های حامی دولت (از جمله فارس و جوان) روبرو گردید

احمدی‌نژاد: اشکالی ندارد که کسی لیسانس بگیرد و راننده تاکسی باشد!

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما بخشهایی از سخنان محمود احمدی‌نژاد در سفر استانی دولت به استان گلستان را منتشر کرد که در آن، وی با انتقاد از فشارهایی که برای استخدام و ایجاد کار به دولت وارد می‌شود، می‌گوید: کسی که لیسانس گرفته و فرضا راننده تاکسی می‌شود از این موضوع ناراحت است. مگر راننده تاکسی بودن شغل بدی است؟ شغل شریفی است!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، با بیان این‌که وزارت علوم باید رشته‌های دانشگاهی را مدیریت کند، گفته است: ما چقدر لیسانس تاریخ، جغرافیا، ادبیات و علوم سیاسی می‌خواهیم. فقط با لیسانس علوم سیاسی، کسی سیاستمدار نمی‌شود یا فقط با گرفتن لیسانس مدیریت کسی مدیر نمی‌شود.
وی با بیان این‌که مثلا ما مهندس کشاورزی داریم که با سختی سر مزرعه و زمین کشاورزی می‌رود، خاطرنشان کرده: در حالی که فردی که مهندس کشاورزی است باید با زمین سر و کار داشته باشد و با آن از نزدیک آشنا باشد.
احمدی‌نژاد با اشاره به فشارهایی که به دولت جهت استخدام وارد می‌شود، افزوده است: کسی که لیسانس گرفته و فرضا راننده تاکسی می‌شود از این موضوع ناراحت است. مگر راننده تاکسی بودن شغل بدی است؟ شغل شریفی است.
رئیس دولت ادامه داده: مثلا به کسی که لیسانس دارد می‌گوییم برود مغازه باز کند از این موضوع ناراحت می‌شود و می‌گوید من لیسانس دارم و از این سخن ناراحت می‌شود. مگر این کارها بد است؟ پس چه کسانی باید این کارها را انجام دهند؟
وی در عین حال در سخنانش به وجود منابع ارزی بی‌نظیر در اختیار دولت اشاره کرده و بدون اینکه به علت ناکامی‌ها در اشتغال‌زایی با وجود این منابع اشاره کند، گفته است: در اوایل دولت نهم ‌‌۴٩ میلیارد دلار بدهکار بودیم و این بدهکاری در حال حاضر به ‌‌١۵ میلیارد دلار رسیده است و در طول این مدت نیز وامی نگرفته‌ایم و قرض نکرده‌ایم و ذخایر ارزی‌مان نیز بالا رفته است.
بر اساس این گزارش، احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته است: برای تامین نیازهای ایران مجبوریم که در مدیریت جهان وارد شویم و برای اصلاح وضعیت جهانی قیام کنیم. مسوولیت ما امروز سنگین است و امروز ساختن ایران در واقع باز کردن راه به سوی تمام بشریت است.
وی همچنین در بخش دیگری گفته است: متاسفانه بعضا برخی صحبت‌هایی را می‌شنویم که نمی‌دانیم آن‌ها را برخی از کجا آورده‌اند. مثلا می‌گویند حجم فعالیت مفید هر کارمند در ایران در طول ساعت کاری یک روز ‌‌٢٠ دقیقه است یا مثلا می‌گفتند سرانه مطالعه هر نفر در ایران یک دقیقه است که من چند سال پیش در دیدار با مدیران وزارت ارشاد گفتم این حرف‌ها و سخنان چیست. مردم مطالعه می‌کنند، خارج از کتاب‌های درسی مردم در زمینه‌های مختلف مطالعه می‌کنند، تاریخ می‌خوانند، رمان می‌خوانند، مجله و روزنامه مطالعه می‌کنند و بعدا نیز اعلام شد که سرانه‌ مطالعه در ایران ‌‌٢٧ دقیقه است.
احمدی نژاد ادامه داده: البته ممکن است برخی از افراد بگویند کاری را که با پنج امضا در روند معمولی حل می‌شود با دو امضا نیز می‌شود حل کرد که این حرف درست است و این موضوع به مقررات و قوانین ما برمی‌گردد که باید اصلاح شود ولی این‌که می‌گویند حجم فعالیت مفید هر کارمند ‌‌٢٠ دقیقه است یعنی این‌که هفت ساعت و ‌‌۴٠ دقیقه فعالیت کارمندان ما به کار غیرمفید اختصاص داده می‌شود. این حرف درستی نیست و اینگونه نیست. ممکن است چند نفر زیرآبی بروند (!) ولی این سخن که گفته می‌شود حرف درستی نیست و کارهایی که در کشور می‌شود حاصل کار همه است.

بحث انتقال از تهران جدی است، چون دو میلیون تهرانی به موسوی رای دادند

معاون توسعه و منابع انسانی احمدی نژاد، مدعی شد که جریان فتنه قصد به زمین زدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را دارد و گفت: ۲۳۰ سایت داخلی و خارجی علیه هدفمند کردن یارانه‌ها در حال فعالیت هستند. استکبار جهانی و عوامل آن اصرار دارد
به گزارش ایسنا، لطف‌الله فروزنده در نشست سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادعا کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها تکالیف دولت‌های آقایان هاشمی و خاتمی نیز بوده، ولی اجرا نکرده‌اند. بحث کارت هوشمند بنزین تکلیف دولت آقای خاتمی بود. تقریبا یکسال مجلس هفتم هر چه مجلس فشار آورد، زیر بار نرفتند، ولی این دولت این را اجرا کرد و امروز اگر بحث کارت هوشمند بنزین را اجرا نکرده بودیم، گرفتاری شدید داشتیم.
وی با تاکید بر این‌که مهمترین مسئله اکنون این است که ما آرامش لازم را به مردم بدهیم، افزود: ۲۳۰ سایت داخلی و خارجی علیه هدفمند کردن یارانه‌ها در حال فعالیت هستند. استکبار جهانی و عوامل آن اصرار دارد و جریان فتنه مهمترین مسئله را این می‌داند که هدفمند کردن را زمین بزند.
نقدینگی جمع کرده‌اند که این طرح را به زمین بزنند
فروزنده با بیان این‌که در موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها نیز مسائل روانی و فرهنگی آن بسیار مهم است، گفت: باید با طمانینه جلو رفت. یک فضای شدید روانی وجود دارد که مردم را نگران کند. مجموعه‌ی رسانه‌ها، نخبگان و کسانی که می‌توانند موثر باشند، همه باید بسیج شوند. ان‌شاءالله بناست در این ماه حساب‌ها شارژ شود و پول در آن قرار می‌گیرد و پس از آن اصلاح قیمت‌ها صورت می‌گیرد و آن هنگام خود مردم مدیریت می‌کنند و نگرانی هم وجود ندارد.
معاون احمدی نژاد ادامه داد: اکنون وضعیت نرخ تورم ۸/۹ است. نقدینگی هم کاهش نیافته است. مفهوم این است که نقدینگی به سمت سرمایه‌گذاری جهت‌گیری کرده است. در بحث هدفمند کردن دو تا تورم را مطرح می‌کنند. یکی افزایش نرخ تورم ناشی از افزایش قیمت‌ها که یک امر طبیعی است. آنچه نگران‌کننده است تورم انتزاعی است. یعنی شایعه و فضاسازی مبنی بر اینکه قرار است با هدفمند کردن، قیمت‌ها سرسام‌آور بالا رود و مردم به سمت مصرف بیشتر بروند. مصرف بیشتر تقاضای بیشتر و به دنبال آن مشکل کمبود عرضه و افزایش نرخ تورم را به دنبال دارد.
فروزنده در پاسخ به این سوال که آیا پس از واریز پول‌ها به حساب قیمت‌ها بلافاصله افزایش می‌یابد، گفت: خیر. قرار بر این است که حداقل دو ماه پول‌ها در حساب بماند و حامل‌های انرژی نیز با گزینه‌های مختلف افزایش قیمت یابد. این‌که قیمت‌ها به چه میزان افزایش می‌یابد، هیچکس نمی‌داند.
وی تاکید کرد: باید مواظب بود اکنون بعضی‌ها در کمین نشسته‌اند، نقدینگی هم جمع کرده‌اند و … منتظر هستند که این طرح را به زمین بزنند که در اینجا باید از اصل غافلگیری استفاده کرد، ولی مطمئنا نظر دولت بر این است که به مردم فشار نیاید و حتما هم باید سیاست تدبیر و تدریج را به کار برد. نهایت این است که اگر افزایشی هم وجود داشته باشد، ناشی از تورم واقعی است که این تورم واقعی با پولی که به مردم داده می‌شود، جبران می‌شود.
فروزنده همچنین در پاسخ به این سوال که چه کسانی حامی ستاد تخریب هدفمند کردن یارانه‌ها هستند، گفت: در جریان توطئه چند لایه داشتیم. نخست استکبار جهانی، دیگری جریان سبز، همچنین عوامل ضدانقلاب و گروه دیگر نیز گروه رانت‌خوار و فاسد هستند که با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها برایشان مشکل ایجاد می‌شود.
بحث انتقال از تهران جدی است، چون دو میلیون تهرانی به موسوی رای دادند!
لطف‌الله فروزنده در ادامه در خصوص خروج کارمندان از تهران که از سوی یکی از حضار در جلسه طرح شده بود، گفت: ما برای این سیاست هفت برنامه تعریف کردیم. نخست اینکه هر کارمندی که داوطلب است به او امکانات بدهیم. نزدیک به ۳۰۰ هزار کارمند در تهران به غیر از آموزش و پرورش وجود دارد که این تعداد زیاد است. دوم اینکه استان البرز را از امکانات تهران راه‌اندازی کنیم. سوم اینکه ۱۶۳ شرکت دولتی که هیچ ضرورتی ندارد در تهران باشند را منتقل کنیم. برنامه‌ی چهارم در خصوص موسسات پژوهشی بود که اکنون ۲۸۰ موسسه‌ی پژوهشی غیر از دانشگاه‌ها وابسته به دستگاه‌های اجرایی در تهران وجود دارد. پنجم نیز این بود که ساختارها و پست‌های بلاتصدی را کاهش دهیم.
فروزنده مقوله‌ی دورکاری را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: امروزه در تمام دنیا سیستم الکترونیک برقرار شده است. یک چهارم پست‌های ما پشتیبانی هستند. یعنی وقتی یک فرد را به کاری می‌گذاریم سه نفر را برای رسیدگی به وی قرار می‌دهیم. بنابراین مقوله‌ی دورکاری مقوله‌ای جدی است که البته باید فرهنگ‌سازی نیز نسبت به آن صورت گیرد.
معاون توسعه و منابع انسانی احمدی نژاد افزود: بحث انتقال از تهران بحث جدی است و رییس‌جمهور یکشنبه‌ها این موضوع را دنبال می‌کند. در هیچ کجا، تمام مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در یک جا متمرکز نمی‌کنند. در فتنه‌ی اخیر نیز در استان‌ها خبری نبود. نهایت اینکه در تهران دو میلیون نفر به آقای موسوی رای داده بودند که در مقابل ۴۰ میلیون هیچ است، اما هشت ماه کشور گرفتار بود.

تورم ده درصد افزایش یافت؛ گرانی تخم مرغ، روغن، برنج و انواع گوشت

کلمه – گروه اقتصادی: برخلاف پیش‌بینی رئیس بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ تورم تا ۷ درصد در شهریور ماه، گزارش جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که روند کاهشی نرخ تورم در شهوری ماه متوقف شده و در حالی که هنوز طرح هدفمند کردن یارانه‌ها آغاز نشده، رشد قیمت‌ها در کشور آغاز شده است.
بانک مرکزی نرخ تورم را بر اساس فرمولی محاسبه می‌کند که برای کارشناسان قابل قبول نیست، اما همین عدد به دست آمده از فرمول جدید هم در شهریور ماه نشان داد که محاسبات دولت در خصوص کاهش قیمت‌ها درست نیست. خبرگزاری‌ها در این باره گزارش دادند که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در شهریور ماه ۱۳۸۹ نسبت به ماه قبل ۰٫۸ درصد افزایش یافته که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، شاخص مذکور ۱۰ درصد رشد داشته است.
خبرگزاری مهر در این باره نوشت: روند کاهشی نرخ تورم در سالجاری برای نخستین بار در شهریورماه متوقف و این نرخ از ۸٫۸ درصد به ۸٫۹ درصد افزایش یافته است. برهمین اساس، پیش بینی محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر نرخ تورم ۷ درصد در پایان شهریورماه – در صورت عدم اجرای هدفمندی یارانه ها تا مهرماه – نیز درست از آب درنیامده است. البته به نظر می رسد با آغاز اجرای هدفمندی یارانه ها در کشور نرخ تورم حداقل بیش از ۱۱ درصد افزایش یابد.
بانک مرکزی همچنین در گزارش خود با بررسی قیمت کالاها در هفته منتهی به ۹ مهرماه جاری از افزایش قیمت تخم مرغ، گوشت گوسفند، گاو و گوساله خبر داده است. بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به نهم مهرماه جاری، قیمت تخم مرغ معادل ۲۱٫۵ درصد افزایش یافت، به طوری که شانه‌ای ۲۸۰۰۰ الی ۳۷۰۰۰ ریال فروش می‌رفت.
این گزارش همچنین از افزایش قیمت برنج و حبوبات خبر داده و آورده است: در هفته مورد بررسی، در گروه برنج بهای برنج وارداتی غیر تایلندی معادل ۴/. درصد و برنج داخله درجه یک ۲/. درصد افزایش ولی قیمت برنج داخله درجه دو ۴/. درصد کاهش داشت. در گروه حبوب بهای لوبیا قرمز بدون تغییر بود و قیمت سایر اقلام این گروه بین ۲/. درصد تا ۱٫۸ درصد افزایش یافت.
اکثر میوه‌ها و سبزیجات نیز شاهد افزایش قیمت بودند، به طوری که طبق گزارش بانک مرکزی، در هفته منتهی به ۹ مهرماه، در گروه میوه‌های تازه قیمت نارنگی معادل ۱۴٫۸ درصد و انار ۱٫۵ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۲/. درصد تا ۱۹٫۵ درصد افزایش یافت. در گروه سبزی‌های تازه قیمت خیار معادل ۳/. درصد و سبزی‌های برگ ۴/. درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۲/. درصد تا ۹٫۳ درصد افزایش داشت.
بانک مرکزی همچنین گزارش داده که در هفته مورد بررسی، قیمت گوشت گوسفند معادل ۱/. درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۳٫۵ درصد افزایش یافته و نیز هرچند بهای قند و شکر ثابت بوده، ولی قیمت چای خارجی معادل ۱/. درصد، روغن نباتی جامد ۸/. درصد و روغن نباتی مایع ۲/. درصد افزایش داشته است.

۱۳۸۹ مهر ۱۵, پنجشنبه

توهین سایت منتسب به مدیر سینمایی دولت به هنرمندان و سینماگران

سایت هنر نیوز متعلق به «هیئت اسلامی هنرمندان» که در محافل سینمایی به عنوان رسانه نزدیک به علیرضا سجادپور، مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد، شناخته می‌شود، هنرمندان و سینماگران امضاکننده نامه حمایت از مدیرعامل خانه سینما را تهدید کرد.
به گزارش خبرنگار کلمه  این سایت که امضاکنندگان نامه حمایت از عسگرپور را “عوامل نفوذی و سربازان جنگ نرم در جبهه دشمن” نامید و از زبان فردی که او را یک مقام مسئول توصیف کرد، درباره بیانیه مذکور نوشت: «ما اتفاقاً از این بیانیه‌ها استقبال می‌کنیم و اسامی را به دقت مورد توجه قرار می‌دهیم. برای ما اهمیت دارد که بتوانیم سربازان جنگ نرم در جبهه دشمن و عوامل نفوذی را شناسایی کنیم و در فعالیت‌های آتی‌مان به دقت این موضوع را مورد نظر قرار دهیم.»
بیانیه حمایت از خانه سینما که تنها حاوی این جمله بود: «برای حفظ سینمای ارزش‌مدار ایران و جامعه‌ی اصناف سینمایی درکنار مدیرعامل منتخب خود(خانه سینما) ایستاده‌ایم»، در دو مرحله با امضای دهها تن از کارگردانان، بازیگران و دیگر فعالان عرصه سینما منتشر شد و گفته شده که امضاهای آن همچنان در حال افزایش است.
سایت هنرنیوز که امروز به تهدید سینماگران پرداخت، اولین جایی بود که خبر لغو پروانه فیلم اصغر فرهادی را منتشر کرد؛ خبری که سرآغاز کشمکش‌های گسترده بین سینماگران با دولت شد. خبر این سایت و پس از آن بیانیه شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد، واکنش تند مدیرعامل خانه سینما، سخنان توهین‌آمیز وزیر ارشاد در مقابل، پاسخ مدیرعامل خانه سینما به وی و نامه حمایت‌آمیز طیف گسترده‌ای از سینماگران را در پی داشت.
حال به نظر می‌رسد این بار هم با تهدید اهالی سینما از سوی سایت منتسب به مدیر سینمایی دولت، موج تازه‌ای از حملات رسانه‌ها و چهره‌های وابسته به دولت علیه اهالی فرهنگ و هنر شکل بگیرد. از این رو می‌توان پیش‌بینی کرد که در هفته آینده، به‌سان دو هفته گذشته، هنرمندان و هنردوستان روزهای سختی را باید بگذرانند و توهین‌ها و تهمت‌های بیشتری را باید به جان بخرند.
اسامی امضاکنندگان نامه حمایت از سینماگران از مدیرعامل خانه سینما که در دو مرحله منتشر شد، عبارت بود از:
داریوش مهرجویی – بهرام بیضایی – ناصر تقوایی – رخشان بنی اعتماد – مجید مجیدی – کامران شیردل – نورالدین زرین کلک -پرویز پرستویی – کمال تبریزی – محمدرضا موئینی – منوچهر محمدی – مرتضی شایسته- مجتبی راعی – تهمینه میلانی – رضا کیانیان – غلامرضا موسوی – رضا میرکریمی – همایون اسعدیان – محمد رحمانیان – عبدالحسن برزیده – منوچهر شاهسواری– محمدرضا دلپاک – محمدرضا مقدسیان – هایده صفی یاری – کامبوزیا پرتوی – حسن حسندوست – محسن شاه ابراهیمی – کامران قدکچیان – بهرام دهقانی – رویا نونهالی – امیر اثباتی – مازیار میری – یداله نجفی – فرشته صدرعرفائی – محمدعلی سجادی – مونا زندی – مهرداد میرکیانی – داریوش فرهنگ – بهرام بدخشانی – ژیلا ایپکچی – مصطفی احمدی – علیرضا شجاع نوری – بهمن اردلان – نغمه ثمینی – آتوسا قلمفرسایی – مسعود میمی – مهران ملکوتی– مهتاب نصیرپور – بهروز شعیبی – مهدی میامی – ایرج تقی پور – رضا بختیاری – محمد جعفری – شیوا رشیدیان – رویا جاویدنیا – فرهاد آئیش – غزاله معتمد – مجید کریمی – پارسا پیروزفر – پویان شاهرخی – ایرج شهرزادی – مائده طهماسبی – بهرام عظیم پور – مریم بوبانی – بیژن میرباقری – رضا بهرامی نژاد – مصطفی خرقه پوش – حبیب رضائی – مهرداد زاهدیان – محبوبه هنریان – محسن عبدالوهاب – پیروز کلانتری – شیرین وحیدی – فرهاد اصلانی – شادمهر راستین– بهمن کیارستمی – رضا حائری – محمد تهامی نژاد- محمد رسول اف – فردین خلعتبری – یاور تورنگ – پریوش نظریه – کیوان علیزاده کیانی – علیرضا قاسم خان – همایون امامی – افشین هاشمی – رخساره قائم مقامی – مهدی گنجی – پدرام اکبری – معصومه شاه نظری – رضا شیروانی – جعفر پناهی – رضا فیاضی – مریم فخیمی – مجید برزگر – محسن ملکی – معصومه میرحسینی – حسین قناعت – محمود جعفری – امیررضا دلاوری – منوچهر مشیری – رضا مهرابی – محمد احسانی – شراره عطاری – مریلا زارعی- محمدرضا منصوری – مستانه مهاجر – فرامرز هوتهم – ارد زند – هوشنگ آزادی ور – مهناز محمدی – حسین دلیر – اسماعیل امامی – مانی حقیقی – سعید رشتیان – مرتضی رزاق کریمی – مهناز افضلی -کتایون شهابی – علی علایی – بهناز نازی – محمد آلادپوش – محمدصادق آذین – ابراهیم مختاری – امین تارخ – کامران ملکی – مرتضی رزاق کریمی – نازنین مفخم- محمد سریر – مهرداد حجتی – رعنا امینی – بیژن محتشم – نوید فرح مرزی – ناهید علامی – پروین صفری –– علی نیک رفتار – منوچهر مشیری – شالیزه عارف پور -ناصر صفاریان – حسن فتحی – سهراب میرسپاسی – نظام الدین کیایی- سارا قراچه داغی – مریم هژیروند – پریسا گرگین – آیدا پناهنده – منیژه حکمت – باران کوثری – فرهاد توحیدی- مجتبی میرطهماسب- پگاه آهنگرانی – مهوش شیخ الاسلامی – علی واجد سمیعی – غلامرضا بابائی نامی – کتایون ارسنجانی – کیوان کثیریان – جواد طوسی – محمدرضا سکوت – کارن همایونفر – اصغر هاشمی – امیرحسین علم الهدی – سپیده عبدالوهاب- فرشید موتمنی آذر – امیر شهاب رضویان – محمد صابری – آناهید آباد – اصغر همت – مازیار شیخ محبوبی – زهرا مشتاق
عباس کیارستمی – مسعود کیمیایی – کیومرث پور احمد – فاطمه معتمدآریا – عباس گنجوی – شهاب حسینی – تورج منصوری – حسین ترابی – ملک جهان خزاعی – احمد مرادپور – محمد گنجعلی – حسین جعفریان – گوهر خیراندیش – سامان مقدم – لیلا حاتمی – عزیز ساعتی – امیر علی اعلایی – محسن خان جهانی – محمدعلی طالبی – همایون پایور – اشکان اشکانی – اسماعیل منصف – سامان سالور – فرهاد ویلکیجی – آرش برومند – سهراب خسروی – یداله صمدی – محسن استاد علی مخملباف – محمدرضا ایمانیان – رفیع پیتز – فرحناز شریفی – مسعود کرامتی – تورج ربانی – علی مصفا – هادی آفریده – علی زمانی عصمتی – حسن قلی زاده – کتایون رنجبران – بهزاد مصلح – بایرام فضلی – ابراهیم سعیدی – سامان نخعی – عباس شوقی – حسین مجد – سپیده ابطحی – محمدرضا جهان پناه – شیرین برق نورد – الهام پاوه نژاد – علیرضا بهنام – سعید رحمانی – سعید مجتهد زاده – جعغر صانعی مقدم – رضا حائری – محمدرضا پور – سودابه مرادیان – سیدرضا صائمی – حسن روح پرور – شیرین بوریایی دوست – بهزاد آدینه زاده – جابر قاسمعلی – نیما عباس پور – مسعود امینی – لیلا زارع – امید رشدی – هیوا امین نژاد – بهمن دادفر – سحر معینی – سعید کریمی – لیلا نقدی پور – یداله شهیدی – هاورن یشایایی – ساعد نیک ذات – همایون ارشادی – مرجان اشرفی زا ده – فریدون فرهودی – شهرام مکری – محمد آقازاده.

 
Powered by Blogger