خبری تحلیلی سایتک

۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

تصویر چند دکتر در حال واکسن زدن


مدیرعامل سایپا، مادام العمر صاحب سایپا شد!

مجمع فوق العاده سایپا که در روز پنج شنبه برگزار شد ، اقدامی استثنایی در صنعت کشور بود .چرا که مدیرعامل سایپا توانست مدیریت خود را بر این شرکت مادام العمر نماید.
به گزارش جهان ، این اقدام عجیب که پس از خرید سهام گروه بهمن و شستا توسط شرکت های زیر مجموعه سایپا صورت پذیرفت ابهامات زیادی را در ذهن صنعتگران به وجود آورده است.سابق بر این هیئت مدیره سایپا را ۳ عضو از سازمان گسترش ، یک عضو از گروه بهمن و یک عضو از شستا تشکیل می داد . لذا تعیین مدیرعامل گروه سایپا بر عهده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود.
اما پس از این خرید معنا دار و برگزاری مجمع پنج شنبه ۳ عضو از هیئت مدیره توسط مدیرعامل سایپا و ۲ عضو توسط سازمان گسترش تعیین می گردند . به عبارتی مدیرعامل سایپا  با استفاده از یک خلا قانونی ۳ کرسی از ۵ کرسی هیئت مدیره را در اختیار گرفته و با آن مدیریت خود بر سایپا را مادام العمر نموده و حتی می تواند مدیرعامل بعد از خود را نیز تعیین نماید!!
این همان اقدامی بود که مدیرعامل سایپا پس از برگزاری مجمع با خوشحالی از آن به عنوان خصوصی سازی واقعی نام برد و تاکید کرد که با این خصوصی سازی در سایپا ثبات مدیریتی به وجود آمده است!
لذا باید گفت که نعمت الله پوستین دوز که با حمایت های اسفندیار رحیم مشایی مدیرعاملی این شرکت را تصاحب کرده بود ، حال توانسته به نوعی خود را صاحب این بنگاه عظیم اقتصادی نموده و از آنجا که این شرکت از این پس خصوصی محسوب می گردد ، لذا نهادهای نظارتی نیز نمی توانند بر گردش مالی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی این شرکت نظارت داشته باشند

سيزدهمين شماره روزنامه کلـــمــــه» اعتراض به محروميت از تحصيل تنها گناه فرزند من

سيزدهمين شماره روزنامه كلمه مورخه شنبه يكم آبان ماه 89 جهت چاپ و تكثير بر روي پيشخوان سايت كلمه قرار گرفت و اكنون همت تك تك ما را براي رساندن حتي يك نسخه از آن به دست مشتاقان طلب ميكند. دانستن حق مردم است:

عكس ارسالي كاربران: كلمه بر روي پيشخوان بانك

براي دریافت فايل pdf روي تصوير زير كليك كنيدپی دی اف (226 کیلو بایت)

لينك كمكي دانلود مستقيم pdf: "اينجا"
لينك دانلود مستقيم فايل تصويري jpg: "اينجا" حجم 714 كيلوبايت

۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

تمامی فرکانس های شبکه ماهواره ای رسا (رسانه سبز ایران)










فرکانس رادیویی شبکه رسا بر روی ماهواره‌های «یوتل ست» و «هات‌برد»:
Eutelsat (W3A)
24 ساعته شبانه روز به صورت رادیویی
Transponder A1,7.0°E
Polarisation: Horizontal
Frequency: 10720 MHz
Symbol Rate: 22000
FEC: 3/4
=-=-=-=-=-=-=-=-
Hotbird
هرشب ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ به صورت رادیویی
Polarisation: Vertical
Frequency: 12597 MHz
Symbol Rate: 27500
FEC: 3/4
============
فرکانس تلویزیونی روی تل استار ۱۲
Telstar 12
24 ساعته به صورت تلویزیونی
Transponder 6, 15.0°W
Polarisation: Vertical
Frequency: 11527 MHz
Symbol Rate: 1630 MHz
FEC: 2/3

تمام فرکانس های شبکه ماهواره ای رسا(رسانه سبز ایران)

۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

معاون صداوسیما: داشتن وبلاگ برای ‌هر شیعه ضروریست


جرس: معاون رسانه مجازی رییس سازمان صدا و سیما با بیان این‌كه "بر هر شیعه ضروری است، حداقل یک وبلاگ داشته باشد"، اظهار عقیده کرد: طلاب وظیفه دارند برای ترویج معارف اهل بیت(ع) و گسترش اسلام برای خود یک وبلاگ داشته باشند، زیرا طلبه‌ای كه وبلاگ نداشته باشد گویی قلم ندارد.

به گزارش فارس، سیاكلی، معاون رسانه مجازی رییس سازمان صدا و سیما، 25 مهرماه، اظهار داشت: در حوزه محتوا مطالب عظیم و گرانسنگی را در اختیار داریم اما برای ارائه آن به جامعه جهانی و در فضای مجازی كاری انجام نشده و می‌توان گفت در زمینه تولید محتوا تقریبا معادل صفر كار كرده‌ایم.

وی با بیان این‌كه "رسانه‌ها تا به امروز توانسته‌اند از طریق ماهواره‌ها جهانی و حتی فرا منطقه‌ای شوند ولی ما تاكنون رسانه‌ای جهانی به جز اینترنت نداشته‌ایم"، تصریح كرد: در دنیای امروز باید از گدایی دانلود دست برداریم و اعتقادات و مذهبمان را به تمام دنیا ارائه كنیم.

وی با اشاره به این‌كه رسانه مجازی، رسانه مدرنی است كه اكنون در اختیار ما است، افزود: مأمون مجالس وعظ و خطابه و نقد دینی می‌گذاشت و می‌خواست امام رضا(ع) را به چالش بكشاند و البته به دنبال وهن دین بود؛ اما محفل رسانه‌ای اش به شكل گردهمایی و جلسه بود حالا امروز همان محافل و جلسات ماهواره ای شده محتوا همان است اما وهن دین سرجایش باقی است و امروز ابزار وهن، فضای وب است، استكبار فكر كرده از این ابزار علیه مسمانان بهره می‌برد.

معاون رسانه مجازی رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: اكنون كه فضای وب ایجاد شده ما هم كه به مخزن علم كه همان اهل بیت(ع) هستند وصل هستیم باید از آن برای نجات بشریت استفاده كنیم. شبكه وب مثل خانه عنكبوت است كه ارتباطش قطع نمی‌شود زیرا یك شبكه عنكبوتی كه تمام المان‌هایش با هم ارتباط دارد و می تواند فرد را در هر جایی كه قرار داشته باشد به جهان مرتبط كند و امروز كه این وسیله فراهم شده دیگر دوران فرافكنی به اتمام رسیده و چیزی به اسم رسانه وجود ندارد.

سیاكلی اظهار داشت: دنیای مجازی دنیای كلیك است باید هر كس خود را موظف كند هر روز به سایت های اسلامی وارد شده و كلیك كند تا از این طریق با پر مخاطب شدن آن سایت در صفحه های اول گوگل قرار گیرند و مخاطب بین‌المللی پیدا كند؛ ما باید فصل و اعتقاد خود را ارزان و به رایگان در اختیار جهانیان قرار دهیم.


پوستر /.:.میکروب های سبز.:.



آری میکروب های سبز به دیکتاتور حمله می کنند

دانشگاه تهران یکسره سبز شد


 

با همت انجمن‌های اسلامی دانشجویان در نزدیک به ۲۰ دانشکده، دانشگاه تهران سراسر سبز شد و بسته‌های فرهنگی آگاهی‌بخش به طور گسترده در اختیار دانشجویان جدیدالورود قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کلمه، روز سه شنبه ۲۷ مهرماه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علم پزشکی تهران در اقدامی ابتکاری، به صورت هماهنگ و غیرمتمرکز، اقدام به برگزاری برنامه‌ای با عنوان «گپ و گفت دانشجویی» کرد.

[عکس مقابل آرشيوي بوده و مربوط به مراسم روز سبز درختکاری در اسفندماه سال گذشته در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است.]


در این برنامه که به طور همزمان در نزدیک به ۲۰ دانشکده دانشگاه تهران برگزار شد، بسته‌هایی شامل نمادهای سبز، کتاب «نامه‌ای به فردا»ی سیدمحمد خاتمی، کتابهای دکتر علی شریعتی، وصیتنامه امام خمینی (ره) و عکسهایی از خاتمی، میرحسین موسوی، مهندس بازرگان، دکتر شریعتی، شهید همت، شهید باکری و … در اختیار دانشجویان ورودی جدید قرار گرفت.

گزارش خبرنگار کلمه همچنین حاکی است در این برنامه، اعضای انجمن اسلامی و دیگر دانشجویان با دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۳۸۹ درباره وضعیت دانشگاه، شرایط سیاسی کشور و چشم‌انداز جنبش سبز، ماجرای حمله به کوی دانشگاه تهران و امکان‌های جدید برای فعالیت مدنی و حق‌طلبانه در دانشگاه، به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

دانشجویان حاضر در این گردهمایی غیررسمی اما پرشور، فضای بحث و گفت‌وگوی دانشجویان را بسیار شبیه دوره قبل از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و شور و نشاط دانشگاه در آن روزها توصیف کرده‌اند.

دانشجویان همچنین می‌گویند مخالفان برگزاری این برنامه نیز به دلیل شکل ابتکاری و خلاقانه این حرکت دانشجویی که به صورت ناگهانی و همزمان در چندین دانشکده انجام شد، فرصتی برای مخالفت یا جلوگیری از آن نیافتند.

کلیپ نقاش تقدیم به میرحسین موسوی

کلیپ نقاش کلیپی بسیار زیبا از نقاشی های میر حسین موسوی و ترانه ای بسیارباحال آماده دانلود

حجم:4.14مگا بایت


۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

مصطفی تاج‌زاده در ملاقات کابینی مطرح کرد: روحانیت به مردم بازگردد

اگر روحانیت پرچمدار مبارزه با دروغ و ریا شود، می‌تواند چون گذشته مورد اطمینان مردم باشد
سید مصطفی تاج‌زاده در ملاقات کابینی صبح امروز با همسر خود، با اعلام اینکه روحانیت باید جایگاه سابق خود را در میان مردم بدست آورد گفت: “اگر روحانیت پرچم دار مبارزه با دروغ و ریا و سالوس شود، می تواند چون گذشته مورد وثوق و اطمینان مردم باشد و در نقش پشتیبان و تکیه گاه آنان بماند.”
به گزارش کلمه، متن کامل سخنان سید مصطفی تاجزاده به شرح زیر است:
تا آن جا که من مطلعم در تمام کشورهای جهان از آسیا و آفریقا تا آمریکا و اروپا تعداد مسلمانان و نیز هنجارهای اسلامی روز به روز در حال گسترش است. تنها در ایران است که ما شاهد افول این هنجارها در قشرهایی از مردم هستیم. این در حالی است که در هیچ کشوری به اندازه ایران تبلیغات وسیع دولتی دیده نمی شود.
وجود ماهواره و اینترنت و غیره نیز تنها بهانه ای برای توجیه روند معکوس اسلام گرایی در ایران اسلامی به نسبت دیگر کشورهای جهان است. چراکه امروزه در کشورهای صاحب جدیدترین  فناوری اطلاعات، ارزش ها و هنجارهای دینی و معنوی به طور عام و ارزش ها و شعائر اسلامی به طور خاص رو به افزایش است. در پاسخ به چرایی این روند معکوس باید از دو عامل که نقش تعیین کننده دارند، نام برد که در کشورهای دیگر یا وجود ندارد و یا این که در حد ایران نیست:
۱- سوء استفاده گسترده مقامات حکومتی از دین یا استفاده ابزاری از اسلام به گونه ای که اسلام نام مستعار و توجیه گر بی کفایتی، فساد، قوم و خویش بازی مقامات و سرکوب حکومتی شده است و این روند نامیمون باعث شده تا همان اتفاقی که در دوران حاکمیت کلیسا و روحانیت مسیحی در اروپا رخ داد با تغییراتی متناسب با زمان و مکان در میهن اسلامی ما مشاهده شود.
۲- در ایران به نام اسلام سبک خاصی از زندگی بر مردم تحمیل شده است. به گونه ای که اسلام رهایی بخش پیش از انقلاب جای خود را به اسلام تحمیلی- تکفیری داده است.
به هر حال پیوند این دو عامل به ویژه توجیه دروغ، دورویی، ریا، سوء استفاده از امکانات بیت المال، ندانم کاری و بی لیاقتی به نام اسلام و تشیع و ولایت و روحانیت موجب فاصله گیری ها و رشد فزاینده  هنجارهای غیراسلامی و بعضا ضد دینی و سست شدن  پایه های ایمانی و اخلاقی جامعه شده است. فراموش نکنیم کلیسا در اروپا به دلیل ایجاد استبداد و تنگ نظری و فساد و تفتیش عقاید شکست خورد نه به دلیل تبلیغات یا فعالیت های تأثیرگذار ملحدان و مرتدها.
به هر حال اگر قصد اصلاح و ارتقای جایگاه اسلام، تشیع، روحانیت مد نظر است، هیچ راهی جز روش سلف صالح یعنی دفاع قاطع روحانیت از حقوق فردی و جمعی مردم نیست. روحانیت با محکوم کردن روش های غیراخلاقی و غیرانسانی و غیراسلامی و اعتراض به بی کفایتی و ندانم کاری و فساد و با خروش علیه فقر و بیکاری و تورم و عقب ماندگی ملی است که می تواند جایگاه سابق خود را به دست آورد. ضمن این که باید توجه داشت که دیگر عصر تحمیل یک سبک و سلیقه خاص بر زندگی و رفتار مردم گذشته است.
اگر روحانیت پرچم دار مبارزه با دروغ و ریا و سالوس شود، می تواند چون گذشته مورد وثوق و اطمینان مردم باشد و در نقش پشتیبان و تکیه گاه آنان بماند.
البته می دانیم که اکثریت روحانیون مخالف وضعیت موجود هستند و آنان نیز هم چون ما و همه دلسوزان خیرخواه از این همه هدر دادن فرصت های تاریخی و امکانات ملی نگرانند ولی باید توجه داشت که به دلیل سوء استفاده عده ای معدود که اقدامات خود را به نام اسلام و تشیع و ولایت و روحانیت انجام می دهند، جامعه ما از همسایگان عقب مانده است و به همین دلیل اعتراض ها باید بیش از گذشته و جدی تر و صریح تر و بدون هیچ گونه ملاحظه ای باشد.

شناسنامه دار شدن تمامی آدرسهای اینترنتی کشور / ثبت هویت IP آدرسها
معاون شرکت فناوری اطلاعات از آغاز بکار سامانه مدیریت آدرسهای اینترنتی کشور و اجرای طرح شناسنامه دار شدن بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه تمامی توزیع کنندگان IP ملزم خواهند بود بانک اطلاعاتی IP آدرسها را به روز رسانی و کامل کنند.
علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تمامی IP آدرسهای اینترنتی در کشور شناسنامه دار خواهند شد گفت: پیش از راه اندازی این سامانه، مشخصات IP آدرسهایی که از موسسه رایپ - ثبت کنندگان منطقه ای آدرسهای عددی اینترنتی - دریافت می شد و نیز IP آدرسهای خصوصی که در داخل کشور مورد استفاده قرار می گرفت بطور کامل قابل شناسایی نبود اما با آغاز فعالیت سامانه آدرسهای عددی اینترنتی نابسامانیهای موجود در بحث مدیریت این بخش ساماندهی می شود.
وی با بیان اینکه برخی از جرائم اینترنتی در فضای سایبر به واسطه این نابسامانیها صورت می گیرد ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، شرکتهایی که از ثبت کنندگان منطقه ای (RIPE)، آدرس عددی اینترنتی دریافت می کنند باید طبق فرم تعریف شده، اطلاعات مورد نیاز تمام IP ها را ارسال کنند.
 
انصاری با تاکید بر اینکه در فضای اینترنت، IP آدرس به منزله مشخصه هویتی است و باید مالک آن برای مباحث حقوقی، تجاری و مالی مشخص باشد اضافه کرد: الزامات قانونی و اجرایی لازم درباره اجرای سامانه مدیریت آدرسهای اینترنتی کشور تعریف شده و هماهنگیهای مورد نیاز با سازمانهای ذیربط نیز در حال انجام است.
 
اجرای طرح شناسنامه دار شدن بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور
 
وی افزود: با اجرا و پیاده سازی این سامانه از این پس IP آدرسها شناسنامه دار می شوند. به این معنی که مالک هر IP آدرس یا بلوک آدرس و حتی استفاده کننده نهایی آن هم مشخص می شود.
 
این مقام مسئول افزود: از آنجایی که در فضای سایبر بحث تراکنش های مالی و بحثهای احراز هویت وجود دارد بهتر است که IP  آدرس ها به نام فردی که از آن استفاده می کند باشد.
 
معاون شرکت فناوری اطلاعات با بیان اینکه این سامانه تمامی توزیع کنندگان، گیرندگان و مصرف کنندگان IP آدرسها را ملزم می کند که این آدرسها را در سامانه متما به ثبت رسانده و مشخصات آن را کامل کنند خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور وجود دارد که شمار آن به کلی با تعداد کاربران اینترنت متفاوت است چرا که در ایران از IP آدرس های خصوصی هم استفاده می شود که این امر در دنیا متداول نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه IP آدرس یک هویت و موجودیت در اینترنت است و برای معرفی شرکتهای بزرگ و متوسط توزیع کننده IP آدرس در کشور با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه صورت گرفته است به مهر گفت: قرار است اطلاعات این شرکتها به طور در این سامانه به ثبت برسد و بعد از رفع مشکلات احتمالی تا سه ماه آینده، اجرای آن الزامی شود.
 
انصاری در مورد آیین نامه اجرای طرح شناسنامه دار شدن IP آدرسهای اینترنتی نیز گفت: جزئیات این آیین نامه برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شده است و چندی پیش نیز کلیات آن به تصویب این کمیسیون رسیده بود.
 
IP آدرس یا شماره شناسایی هر کامپیوتر متصل به اینترنت
 
به گزارش مهر، آدرس IP شماره شناسایی هر کامپیوتر متصل به شبکه اینترنت است که شماره شناسایی هر کاربر اینترنتی نیز خواهد بود. به بیان ساده تر هر دستگاهی که در اینترنت وجود دارد یا به آن متصل است یک شماره شناسایی منحصر به فرد دارد که به آن آدرس IP یا  شماره IP گفته می شود.
 
آدرس آی پی را می توان با شماره تلفن های افراد در شبکه تلفن مقایسه کرد. البته تفاوت های زیادی بین آدرس آی پی و شماره تلفن ها وجود دارد. ولی همانند آن پیش شماره دارد و وقتی کامپیوتری متصل به شبکه اینترنت است، این آدرس انحصاری بوده و فقط در اختیار آن کامپیوتر قرار دارد.
 
تفاوت مهم آی پی آدرس با شماره تلفن ها در این است که چنانکه به هر دلیلی کامپیوتری که این شماره (IP) به آن تخصیص داده شده از شبکه اینترنت جدا شود (ارتباطش قطع شود) اینIP  آزاد شده و ممکن است به کامپیوتر دیگری تخصیص داده شود.
 
البته شماره IP برای کامپیوترهای سرور شبکه (کامپیوترهایی که به شبکه سرویس می دهند و شبکه را تحت نظارت مستمر خود دارند) و نیز کامپیوترهایی که به روشی غیر از روش شماره گیری تلفنی - دایل آپ- به اینترنت وصل هستند معمولا عددی ثابت بوده و تغییر نمی کند اما برای دیگر کامپیوترها، عددی متغیر است و در هر بار اتصال به اینترنت ممکن است این شماره عوض شود. یعنی هر بار که کاربر با شرکت ISP خود تماس می گیرد و از طریق آن به شبکه اینترنت وصل می شود، عددی جدید (از مجموعه شماره های IP آزاد در آن موقع) به کامپیوتر وی تخصیص داده می شود.

شناسنامه دار شدن تمامی آدرسهای اینترنتی کشور / ثبت هویت IP آدرسها

شناسنامه دار شدن تمامی آدرسهای اینترنتی کشور / ثبت هویت IP آدرسها
معاون شرکت فناوری اطلاعات از آغاز بکار سامانه مدیریت آدرسهای اینترنتی کشور و اجرای طرح شناسنامه دار شدن بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه تمامی توزیع کنندگان IP ملزم خواهند بود بانک اطلاعاتی IP آدرسها را به روز رسانی و کامل کنند.
علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تمامی IP آدرسهای اینترنتی در کشور شناسنامه دار خواهند شد گفت: پیش از راه اندازی این سامانه، مشخصات IP آدرسهایی که از موسسه رایپ - ثبت کنندگان منطقه ای آدرسهای عددی اینترنتی - دریافت می شد و نیز IP آدرسهای خصوصی که در داخل کشور مورد استفاده قرار می گرفت بطور کامل قابل شناسایی نبود اما با آغاز فعالیت سامانه آدرسهای عددی اینترنتی نابسامانیهای موجود در بحث مدیریت این بخش ساماندهی می شود.
وی با بیان اینکه برخی از جرائم اینترنتی در فضای سایبر به واسطه این نابسامانیها صورت می گیرد ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، شرکتهایی که از ثبت کنندگان منطقه ای (RIPE)، آدرس عددی اینترنتی دریافت می کنند باید طبق فرم تعریف شده، اطلاعات مورد نیاز تمام IP ها را ارسال کنند.
 
انصاری با تاکید بر اینکه در فضای اینترنت، IP آدرس به منزله مشخصه هویتی است و باید مالک آن برای مباحث حقوقی، تجاری و مالی مشخص باشد اضافه کرد: الزامات قانونی و اجرایی لازم درباره اجرای سامانه مدیریت آدرسهای اینترنتی کشور تعریف شده و هماهنگیهای مورد نیاز با سازمانهای ذیربط نیز در حال انجام است.
 
اجرای طرح شناسنامه دار شدن بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور
 
وی افزود: با اجرا و پیاده سازی این سامانه از این پس IP آدرسها شناسنامه دار می شوند. به این معنی که مالک هر IP آدرس یا بلوک آدرس و حتی استفاده کننده نهایی آن هم مشخص می شود.
 
این مقام مسئول افزود: از آنجایی که در فضای سایبر بحث تراکنش های مالی و بحثهای احراز هویت وجود دارد بهتر است که IP  آدرس ها به نام فردی که از آن استفاده می کند باشد.
 
معاون شرکت فناوری اطلاعات با بیان اینکه این سامانه تمامی توزیع کنندگان، گیرندگان و مصرف کنندگان IP آدرسها را ملزم می کند که این آدرسها را در سامانه متما به ثبت رسانده و مشخصات آن را کامل کنند خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 3 میلیون IP آدرس در کشور وجود دارد که شمار آن به کلی با تعداد کاربران اینترنت متفاوت است چرا که در ایران از IP آدرس های خصوصی هم استفاده می شود که این امر در دنیا متداول نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه IP آدرس یک هویت و موجودیت در اینترنت است و برای معرفی شرکتهای بزرگ و متوسط توزیع کننده IP آدرس در کشور با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه صورت گرفته است به مهر گفت: قرار است اطلاعات این شرکتها به طور در این سامانه به ثبت برسد و بعد از رفع مشکلات احتمالی تا سه ماه آینده، اجرای آن الزامی شود.
 
انصاری در مورد آیین نامه اجرای طرح شناسنامه دار شدن IP آدرسهای اینترنتی نیز گفت: جزئیات این آیین نامه برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شده است و چندی پیش نیز کلیات آن به تصویب این کمیسیون رسیده بود.
 
IP آدرس یا شماره شناسایی هر کامپیوتر متصل به اینترنت
 
به گزارش مهر، آدرس IP شماره شناسایی هر کامپیوتر متصل به شبکه اینترنت است که شماره شناسایی هر کاربر اینترنتی نیز خواهد بود. به بیان ساده تر هر دستگاهی که در اینترنت وجود دارد یا به آن متصل است یک شماره شناسایی منحصر به فرد دارد که به آن آدرس IP یا  شماره IP گفته می شود.
 
آدرس آی پی را می توان با شماره تلفن های افراد در شبکه تلفن مقایسه کرد. البته تفاوت های زیادی بین آدرس آی پی و شماره تلفن ها وجود دارد. ولی همانند آن پیش شماره دارد و وقتی کامپیوتری متصل به شبکه اینترنت است، این آدرس انحصاری بوده و فقط در اختیار آن کامپیوتر قرار دارد.
 
تفاوت مهم آی پی آدرس با شماره تلفن ها در این است که چنانکه به هر دلیلی کامپیوتری که این شماره (IP) به آن تخصیص داده شده از شبکه اینترنت جدا شود (ارتباطش قطع شود) اینIP  آزاد شده و ممکن است به کامپیوتر دیگری تخصیص داده شود.
 
البته شماره IP برای کامپیوترهای سرور شبکه (کامپیوترهایی که به شبکه سرویس می دهند و شبکه را تحت نظارت مستمر خود دارند) و نیز کامپیوترهایی که به روشی غیر از روش شماره گیری تلفنی - دایل آپ- به اینترنت وصل هستند معمولا عددی ثابت بوده و تغییر نمی کند اما برای دیگر کامپیوترها، عددی متغیر است و در هر بار اتصال به اینترنت ممکن است این شماره عوض شود. یعنی هر بار که کاربر با شرکت ISP خود تماس می گیرد و از طریق آن به شبکه اینترنت وصل می شود، عددی جدید (از مجموعه شماره های IP آزاد در آن موقع) به کامپیوتر وی تخصیص داده می شود.

چین:تحریم ها را کامل اجرا می کنیم.

چین بر اجرای کامل تحریم های ایران تاکید کرد.
به گزارش عصر ایران، چین اعلام کرد تحریم های شورای امنیت علیه ایران را به صورت کامل اجرا می کند.
پکن این موضوع را در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی اعلام کرد که بارها گفته اند شرکت های چینی تحریم ها علیه ایران را به صورت کامل اجرا نمی کنند.
“ما زاوخو “سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:” همه کشورها باید قطعنامه های شورای امنیت را درباره مشکل هسته ای ایران، به صورت جدی و کامل اجرا کنند.”
وی افزود: چین همیشه در اجرای تعهدات خود، به طور شفاف و صحیح عمل کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی گفته بود که واشنگتن نام شرکت های چینی را که تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران را به صورت کامل اجرا نمی کنند، در اختیار پکن قرار داده است.
روزنامه واشنگتن پست نیز پیش از این گفته بود آمریکا معتقد است شرکت های چینی به ایران در زمینه افزایش توانمندی های موشکی و پیشرفت سلاح هسته ای کمک می کند.
چین به عنوان مهمترین هم پیمان اقتصادی و بازرگانی ایران تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران را محکوم کرده است.
چین با وجود اینکه در ماه ژوئیه گذشته به قطعنامه تشدید تحریم ها علیه ایران رای مثبت داده بود اما همیشه به اجرا نکردن این تحریم ها متهم است.
چین پس از آمریکا بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان است. ایران یکی از تامین کنندگان عمده نفت خام چین به شمار می رود.

چین:تحریم ها را کامل اجرا می کنیم.

چین بر اجرای کامل تحریم های ایران تاکید کرد.
به گزارش عصر ایران، چین اعلام کرد تحریم های شورای امنیت علیه ایران را به صورت کامل اجرا می کند.
پکن این موضوع را در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی اعلام کرد که بارها گفته اند شرکت های چینی تحریم ها علیه ایران را به صورت کامل اجرا نمی کنند.
“ما زاوخو “سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:” همه کشورها باید قطعنامه های شورای امنیت را درباره مشکل هسته ای ایران، به صورت جدی و کامل اجرا کنند.”
وی افزود: چین همیشه در اجرای تعهدات خود، به طور شفاف و صحیح عمل کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی گفته بود که واشنگتن نام شرکت های چینی را که تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران را به صورت کامل اجرا نمی کنند، در اختیار پکن قرار داده است.
روزنامه واشنگتن پست نیز پیش از این گفته بود آمریکا معتقد است شرکت های چینی به ایران در زمینه افزایش توانمندی های موشکی و پیشرفت سلاح هسته ای کمک می کند.
چین به عنوان مهمترین هم پیمان اقتصادی و بازرگانی ایران تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران را محکوم کرده است.
چین با وجود اینکه در ماه ژوئیه گذشته به قطعنامه تشدید تحریم ها علیه ایران رای مثبت داده بود اما همیشه به اجرا نکردن این تحریم ها متهم است.
چین پس از آمریکا بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان است. ایران یکی از تامین کنندگان عمده نفت خام چین به شمار می رود.

ایران در انتهای جدول آزادی مطبوعات در جهان

جرس: ایران در فهرست آزادی مطبوعات در کنار چین، کره‌شمالی و برمه در انتهای جدول قرار گرفته است که نشان می‌دهد ایران جزو بدترین ناقضان حقوق بشر است.

سازمان گزارشگران بدون مرز فهرستی از کشورهای جهان را روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه، در نیویورک ارائه داد که بر اساس رعایت آزادی مطبوعات و بیان در کشورهای مختلف تنظیم شده است.

در این فهرست نام ۱۷۸ کشور به چشم می‌خورد که مقام‌های اول تا ششم به ترتیب به کشورهای فنلاند، ایسلند، هلند، نروژ، سوئد و سوئیس تعلق گرفته است.

آلمان در این فهرست جایگاه هفدهم را داشته و آمریکا نیز در مرتبه بیستم قرار دارد. مسئولان این سازمان بین‌المللی با معرفی این فهرست افزودند که دفاع از آزادی مطبوعات هنوز بخشی از مبارزه برای بیداری در کشورهای دمکراتیک اروپایی و ادامه مبارزه علیه رژیم‌های تمامیت‌خواه است.
 

52 شهید مظلوم راه سبز امید


روزنامه کلمه مورخ چهارشنبه ۲۸ مهرماه

۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

» تنها 26 درصد از اهداف برنامه چهارم در زمینه اشتغال‌زایی محقق شده جمعیت بیکاران کشور به پنج میلیون نفر می‌رسد

مقایسه وضعیت ایجاد اشتغال در چهار برنامه توسعه کشور نشان می دهد برنامه دوم بهترین عملکرد و برنامه چهارم ضعیفترین عملکرد را داشته است. فاصله شش درصدی نرخ بیکاری با نرخ بیکاری هدف گذاری شده در برنامه چهارم و تحقق سالانه تنها ۲۶ درصد از اشتغال مدنظر، خود گویای وضعیت نامطلوب اشتغال کشور در برنامه چهارم است که با روند فعلی پیش بینی می شود نرخ بیکاری کشور در برنامه پنجم به جای هفت درصد به مرز ۱۸ درصد برسد.
چند روز قبل خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه بالاخره موارد مطرح در لایحه برنامه پنجم برای ارائه در صحن علنی مجلس آماده شده است و انگار در روزهای آتی این نمایندگان مجلس هستند که در مورد تصویب شدن یا نشدن لایحه ای که یک سال با تاخیر به دست آن ها رسیده تصمیم گیری خواهند کرد. یکی از شاخص های مدنظر در این لایحه نرخ بیکاری ای است که بالطبع اثرات اجتماعی و اقتصادی آن فراتر از تنها عدد مطرح برای آن است.
پنج میلیون بیکار در برنامه پنجم
در این لایحه طبق گفته مسئولان وزارت کار نرخ بیکاری هفت درصدی در حالی پیش بینی شده که در حال حاضر هدف ۴/۸ درصد نرخ بیکاری برنامه چهارم هم محقق نشده است.
از سوی دیگر در شرایطی نرخ بیکاری هفت درصدی در این لایحه عنوان شده که طبق پیش بینی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق این نرخ در سال ۹۴ به ۳/۱۸ درصد می رسد. این برآورد براساس شاخص های سال ۸۲ که در آن موقع هنوز امیدهایی برای تحقق نرخ بیکاری ۴/۸ وجود داشت، صورت گرفته و توسط پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است.
براین اساس در این پیش بینی به دو روند اشاره شده که یکی روند مطلوب است و دیگری روند موجود که به دلیل محقق نشدن نرخ بیکاری مطلوب یعنی نرخ بیکاری مدنظر برنامه چهارم، می توان برداشت کرد که آن برآورد به آمارهای براساس روند موجود نزدیک تر است.
بر این اساس با ادامه روند موجود در سال ۹۴ میزان عرضه نیروی کار در بازار کار ایران بیش از ۲۶ میلیون و ۷۹۰ هزار نفر و تقاضای برای این نیروی کار بیش از ۲۱ میلیون و ۸۸۸ هزار نفر خواهد بود که به منزله بیکاری چهار میلیون و ۹۰۲ هزار نفر و نرخ بیکاری ۳/۱۸ درصدی است.
از سوی دیگر این برآورد مسئولان دولتی در حالی بوده که نرخ بیکاری آن زمان ۸/۱۱ درصد بوده و با توجه به این روند، نرخ بیکاری سال ۹۴ معادل ۱۸ درصد برآورد شده است اما با توجه به نرخ بیکاری ۶/۱۴ درصدی حال حاضر ایران به نظر می رسد این وضع نامطلوب تر شده باشد.
فاصله شش درصدی بیکاری با هدف برنامه
شاید یکی از علل این صعود نرخ بیکاری در برنامه پنجم، محقق نشدن نرخ بیکاری مدنظر برنامه چهارم باشد که هرچند ایجاد سالانه بیش از ۹۵۰ هزار شغل برای آن پیش بینی شده بود اما تنها ۲۶ درصد آن یعنی به میزان ۲۵۰ هزار شغل طی چهار سال اخیر (طبق آمار وزارت کار) ایجاد شده که حاصل آن فاصله بیش از شش درصدی نرخ بیکاری حال حاضر با نرخ بیکاری مدنظر برنامه چهارم است.
البته این فاصله از سال ۸۵ به تدریج ایجاد شد، چون در حالی که نرخ بیکاری طبق برنامه چهارم در سال های ۸۴ تا ۸۸ باید به ترتیب ۸/۱۱درصد، ۱۱ درصد، ۱/۱۰درصد، ۳/۹ درصد و در نهایت به ۴/۸ درصد می رسید اما در عمل به ترتیب ۴/۱۱درصد، ۲/۱۱درصد، ۶/۱۰درصد، ۴/۱۰درصد و در نهایت به ۹/۱۱درصد رسید.
همچنین در حالی که طبق برنامه چهارم توسعه در سال پایانی آن تعداد بیکاران باید به دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر کاهش می یافت اما در سال گذشته تعداد بیکاران کشور توسط مرکز آمار ۷۰۰ هزار نفر بیشتر از هدف یعنی دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و در فصل نخست امسال هم سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام شده است. با وجود این، نگاه به برنامه های دیگر توسعه نشان می دهد پیش از این، وضعیت تحقق اهداف بخش اشتغال آن چنان هم نامطلوب نبوده است.
براین اساس در برنامه اول توسعه طی سال های ۶۹ تا ۷۳ به میزان ۹۷ درصد، در برنامه دوم توسعه طی سال های ۷۴ تا ۷۸ به میزان ۱۰۲ درصد و در برنامه سوم توسعه طی سال های ۷۹ تا ۸۴ به میزان ۷۵ درصد اهداف ایجاد اشتغال محقق شده بود. در برنامه های اول، دوم و سوم توسعه ایجاد سالانه ۳۹۴ هزار، ۴۰۴ هزار و ۷۶۵ هزار شغل هدف بوده که در این برنامه ها به ترتیب ۳۸۴ هزار، ۴۱۴ هزار و ۵۸۰ هزار شغل در سال ایجاد شده بود.
بیکاری در سایه افزایش جمعیت و کاهش سرمایه گذاری
از جمله دلایلی که برای این افزایش بیکاری می توان برشمرد افزایش جمعیت و در نتیجه عرضه نیروی کار و در مقابل انقباض تقاضای نیروی کار ناشی از کاهش سرمایه گذاری است. با استناد به آخرین نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سال ۸۵ اعلام شده است، جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیشتر از آن، از ۱۲ میلیون نفر سال ۶۵ به ۱۶ میلیون نفر در سال ۷۵ و سپس به بیش از ۲۳ میلیون نفر در سال ۸۵ افزایش یافته و در سال گذشته نیز این تعداد ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام شده است.
اما در مقابل این افزایش عرضه نیروی کار، روند سرمایه گذاری در کشور صعودی نبوده است. طبق آمارهای مرکز پژوهش های مجلس، در حالی که طی سال های ۶۷ تا ۷۵ اقتصاد ایران از رشد متوسط سرمایه گذاری سالانه ۷/۱۲ درصدی برخوردار بود، در سال های ۷۵ تا ۷۹ این میزان رشد سالانه به ۴/۸ درصد کاهش یافت و پس از آن نیز این روند نزولی طی شد و در سال ۸۵ به رشد سالانه ۵/۵ درصد رسید.
در کنار این روند، افزایش چشمگیر واردات در سال های برنامه چهارم که به اذعان خود مسئولان حتی بیش از میزان ذکر شده در برنامه چهارم بود نیز طبیعتا در کاهش اشتغال کشور تاثیر گذاشته است. چرا که طبق آمارهای سازمان بین المللی کار به ازای هر ۱۰۰ دلار واردات یک شغل در کشور مقصد از بین می رود. براین اساس، طبق آمارهای گمرک کشور ۳۴ درصد واردات ۳۲ سال گذشته در سال های برنامه چهارم صورت گرفته است. این میزان واردات در طی برنامه چهارم در حالی ۲۴۰ میلیارد دلار بوده که این میزان در برنامه های اول تا سوم به ترتیب ۱۰۸ میلیارد دلار، ۶۸ میلیارد دلار و ۱۱۷ میلیارد دلار بوده است.
جدول اهداف برنامه های توسعه در زمینه متوسط سالانه خالص ایجاد شغل و عملکرد آن (هزار فرصت شغلی)
برنامه
هدف برنامه
عملکرد
درصد تحقق
برنامه اول
۳۹۴
۳۸۴
۹۷٫۵
برنامه دوم
۴۰۴
۴۱۴
۱۰۲٫۶
برنامه سوم
۷۶۵
۵۸۰
۷۵٫۸
برنامه چهارم
۹۵۰
۲۵۰
۲۶٫۳
منبع: خبر

استاندار تهران: محبوبیت احمدی‌نژاد از ۲۵ میلیون هم بیشتر شده، البته نمی‌خواهیم قدرت رأی‌مان را به رخ بکشیم!

مرتضی تمدن، استاندار تهران، با ادعای اینکه محبوبیت احمدی نژاد نسبت به ۲۵ میلیون (!) رایی که آورده هم بیشتر شده، اضافه کرد: البته قرار نیست ما قدرت رای‌مان را به رخ بکشیم، ما نوکری‌مان را به رخ خواهیم کشید.
به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن در سیزدهمین جشنواره‌ی شهید رجایی، گفت: هم‌اکنون محبوبیت آقای احمدی‌نژاد نسبت به ۲۵ میلیون رایی که آورده قطعا افزایش پیدا کرده است. البته قرار نیست ما قدرت رای‌مان را به رخ بکشیم. ما نوکری‌مان را به رخ خواهیم کشید. ما برای تکریم مردم آمده‌ایم. شاید نتوانیم همه‌ی وظایف خود را انجام دهیم، اما آن کرامتی را که برای انسان و جایگاه و شخصیتی که برای افراد قائل می‌شویم حرف اول را می‌زند.
ادعای استاندار تهران در خصوص افزایش رای احمدی نژاد در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از طیف‌های اصولگرا در یک سال اخیر به صراحت از ریزش آرای احمدی نژاد سخن گفته‌اند؛ تا جایی که قاسمی از سخنرانان جلسات انصار حزب الله در همین هفته هشدار داده بود که جریان مدعی حزب‌الله هنوز نباید از احمدی نژاد عبور کند!
مرتضی تمدن در ادامه سخنانش همچنین با اشاره به سفر احمدی نژاد به اردبیل نیز با منت گذاشتن بر سر مردم و “نعمت” توصیف کردن احمدی نژاد، مدعی شد: شما دیدید که مردم قهرمان این استان سر از پا نمی‌شناختند و البته باید گفت این نوع تکریم‌ها تکریم یک فرد نیست، بلکه تکریم انقلاب، نظام و حرکت پویا و بزرگی قلمداد می‌شود که همه‌ی شما در آن سهیم و شریک بودید. حال باید دعا کنیم که خداوند ما را قدردان چنین نعمتی قرار دهد و ما با کار و تلاش و خدمت به مردم از چنین رسالت بزرگی پاسداری و نگهداری کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش، به بیان خاطره‌ای از نوع رفتار احمدی نژاد در مقابل برخوردی خاص پرداخت و سپس گفت: بارها من دیده‌ام که رییس‌جمهور در رفت و آمدها وقتی می‌بیند که کسی نامه‌ای را در دست گرفته، دستور توقف می‌دهد و تا آن نامه را نگیرد و در جیب خود نگذارد اجازه‌ی حرکت نمی‌دهد. حال باید پرسید آیا رییس‌جمهور می‌خواهد بازارگرمی کند؟ این در حالی است که هم‌اکنون محبوبیت آقای احمدی‌نژاد نسبت به ۲۵ میلیون رایی که آورده قطعا افزایش پیدا کرده است.
استاندار تهران اضافه کرد: البته قرار نیست ما قدرت رای‌مان را به رخ بکشیم. ما نوکری‌مان را به رخ خواهیم کشید. ما برای تکریم مردم آمده‌ایم. شاید نتوانیم همه‌ی وظایف خود را انجام دهیم، اما آن کرامتی را که برای انسان و جایگاه و شخصیتی که برای افراد قائل می‌شویم حرف اول را می‌زند.
تمدن همچنین با اشاره به سفر احمدی‌نژاد به لبنان، گفت: ببینید هنگامی که آقای احمدی‌نژاد در لبنان می‌خواستند، سخنرانی کنند و در آن سخنرانی برایشان تریبون شیشه‌ای ضدگلوله مهیا شده بود، ایشان آن تریبون را به مترجم خود سپردند و خودشان به جای مترجم بدون حفاظت رفتند. این به چه معناست؟ آقای احمدی‌نژاد نمی‌خواستند تمهیدات حفاظتی را زیر سوال ببرند. ببینید این‌که رییس‌جمهور در داخل محفظه‌ی شیشه‌ای سخنرانی کند و برگردد که هنر نیست. این عملکرد ایشان کرامت بخشیدن به مردمی بود که ساعت‌ها آن‌جا ایستاده بودند.
وی در ادامه باز هم با تمجید و تملق نسبت به رئیس دولت، گفت: اگر زندگی آقای احمدی‌نژاد را تجزیه و تحلیل کنید، خواهید دید که او به اندازه‌ی سر سوزنی از مواهب این مسوولیت برای خودش چیزی اندوخته نکرده است.
استاندار تهران ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد پس از بازگشت از سفر لبنان بلافاصله کار و خدمت به مردم را شروع کرد، البته ایشان آن‌قدر ما را به چنین ریاضتی توصیه نمی‌کنند، ولی ما نمی‌توانیم در این فضا شاهد بی‌انگیزگی باشیم.

فریاد امام علی (ع) بر سر پیاده‌ای که دنبال رکاب او می‌دوید: این رفتار، فتنـــــــــــــــه برای حاکم و ذلت برای مؤمن است

یکی از شعارهای مردم مسلمان ایران  در انقلاب اسلامی، تشکیل «حکومت عدل علی» بود. چنین آرمانی، در سه دهه گذشته همواره مدنظر کسانی که معتقد به باقی ماندن در خط اصیل انقلاب بوده‌اند، مانده است و معتقدان واقعی به امام (ره) و انقلاب، همچنان هر تغییر و تحولی را با آن سنجیده و هر گفتار و رفتاری از سوی مسئولان حکومتی را با موازین و مقیاس‌هایی که علی‌بن ابیطالب به دست می‌دهد، مقایسه می‌کنند.
رابطه انسانی، ایمانی، اخلاقی و قانونی بین حکومت و مردم، یکی از مهمترین جنبه‌های مدل سیاسی حکومت امام علی (ع) است که در بسیاری از ابعاد آن، به خصوص در بعد مراعات حقوق و حفظ کرامت انسان‌ها، امام آنچنان واضح و صریح سخن گفته است که جای هیچ تفسیر و تأویلی برای توجیه تخلف از این جنبه‌ها باقی نمی‌ماند.
اما از آنجا که هر بار این مقایسه‌ها تکرار می‌شود، با کمال تأسف، در می‌یابیم که فاصله آن مدل آرمانی با واقعیت امروز، روز به روز بیشتر می‌شود، بازخوانی همیشگی و چندباره رفتار امام علی (ع) به عنوان حاکم نمونه اسلامی با مردم، و آموزه‌های سیاسی و اجتماعی برآمده از آن ضروری است.
آنچه در ادامه می‌خوانید، یادداشتی کوتاه اما گویا از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی است که به موضوع رابطه حاکم و مردم از نگاه امام علی (ع) می‌پردازد و خطرات تحقیر مردم از سوی حاکم و رواج یافتن چاپلوسی و تملق را از زبان مولای متقیان بیان می‌کند. این یادداشت از وبلاگ «نگاشته‌ها» نقل شده است.
* * *
عنوان این یادداشت (فتنه حاکم و ذلّت مؤمن) برگرفته از کلام امیر مؤمنان حضرت علی‌بن ابیطالب است. سیره‌نویسان اصل داستان و روایت را چنین آورده‌اند: روزی حضرت (ع) از جایی به جایی سوار بر مرکب در حرکت بود؛ یکی از یاران، در حالی که پیاده بود، امام را همراهی می‌کرد. حضرت چون کسی را در رکاب خود دید، فرمود:
ارجع فان مشی مثلک مع مثلی فتنه للوالی ومذلت للمؤمن : برگرد، چرا که راه رفتن مثل تو با مثل من، فتنه برای حاکم و ذلّت برای مؤمن است. (نهج البلاغه / کلمات قصار ، شماره ۳۳۲)
در نگاه امام علی (ع) کرامت و عزت آدمی تا آنجا پیش‌بینی می‌شود که در کنار حاکمان نباید عزت و کرامت آدمی کاسته شود، و تواضع حاکمان تا آنجا پیش‌بینی شده که نباید میان مردم این برتری به شکل سوار بر مرکب محسوس گردد. مهمترین نکته اخلاقی که در روایت فوق به چشم می‌خورد، نکوهش تملق و مداهنه است؛ تملق و چاپلوسی در نگاه اسلامی، هم به شکل قول و هم به شکل عمل، به شدت نکوهیده و مذموم است.
طبیعت آدمیان به گونه‌ای است که از تعریف و تمجید احساس غرور و برتری می‌نمایند، به ویژه اگر صاحب قدرت باشند. بر همین اساس، پیامبر بزرگ اسلام فرمود:
احثوا التراب علی وجوه المداحین : به دهان چاپلوسان و مداحان خاک بپاشید.
صاحب کتاب کنز العمال روایتی به این مضمون آورده است: جماعتی از قبیله “بنی عامر” به محضر مبارک پیامبر (ص) وارد شدند. در خلال گفتار آنان با پیامبر، تملق و مداحی وجود داشت و رسول اکرم را بیش از حد ستایش کردند. پیامبر (ص) برآشفته شد و فرمود:
“سخن خود را بگویید ولی مواظب باشید که شیطان شما را به زیاده‌روی در کلام وادار نسازد.”
یعنی خطر تملق به گونه‌ای است که ممکن است پیامبران را نیز به غرور بکشاند. لهذا در قرآن کریم در کنار آیاتی که در تعریف و بزرگواری و حسن خلق و تواضح پیامبر ص وجود دارد، آیاتی نیز عتاب‌گونه بر پیامبر نازل شده است:
ولو تقول علینا بعض الاقاویل. لاخذ نامنه باالیمین. ثم لقطعنا منه الوتین : اگر او سخنی دروغ بر ما بگوید ما او را با قدرت می‌گرفتیم، سپس رگ قلبش را قطع می‌کردیم. (الحاقه / ۴۳)
یعنی خداوند پیامبر خود را در هنگام رسالت به شکل مطلق نگاه نمی‌کند و به او تذکر می‌دهد که اگر بر خلاف واقع سخن بگوید، با او برخورد می‌شود. ما بر این باوریم که عصمت پیامبران مانع خلاف‌گویی و غرورپذیری آنان است، و سلطه‌جویی و جباریت که از چاپلوسی به وجود می‌آید، در آنان وجود ندارد. اما آموزش آیات الهی این است که زبان عتاب و انتقاد بر زبان چاپلوسی و مداحی مقدم است، و تنها زبان انتقاد است که می‌تواند جلوی غرور و سرکشی را بگیرد.
هنگامی که امام علی را در راه صفین، در شهر انبار، بر اساس رسوم ایرانیان استقبال کردند، حضرت (ع) ناراحت شد و فرمود:
ما هذه الذی صنعتموه والله ما ینتفع بهذا امراءکم : این چه کاری است که می‌کنید؟ به خدا سوگند حاکمان شما از این‌گونه احترام گذاشتن‌ها سودی نبردند. شما در دنیا خود را به زحمت می‌افکنید و در آخرت نیز دچار عذاب می‌شوید، و چه سودمند است آسایشی که امان از جهنم در پی آن باشد. (نهج البلاغه / حکمت ۳۷)
پرهیز امام علی (ع) از عمل و القاب تملق‌گونه به حدی بود که آورده‌اند: در زمان خلیفه دوم در دادگاه در کنار مدعی قرار گرفت. خلیفه، امام را با کنیه صدا کرد و مدعی را با اسم. آثار ناراحتی و برافروختگی در سیمای حضرت ظاهر شد و فرمود: از آن جهت که در رفتارت نسبت به ما دو نفر عدالت رعایت نکردی، نگران شدم؛ زیرا او را با نام صدا کردی و مرا با کنیه و لقب “ابوالحسن” خواندی. ممکن است طرف دعوی نگران شود (ابن‌ابی‌الحدید، ج ۱۷، ص ۶۵)
ای کاش عالمان دین و سخنگویان مذهب، این مطالب و مسائل را در رسانه‌ها به کرات ذکر می‌کردند و به جای طرح بعضی روایت‌های نه چندان درست و احیاناً عقل‌گریز و یا عقل‌ستیز، گفتارهای اخلاقی را که درکنترل قدرت و مهار دیو استبداد تاثیر دارد، ذکر می‌کردند. آن اندازه که در کتب تاریخی و روایی اسلام، تملق و چاپلوسی در برابر والیان نکوهیده گشته، به این نکته مهم اخلاقی اما، در عمل، کمتر توجه شده است.
مولوی درباره خطر و آفت تملق (در مثنوی دفتر اول) می‌گوید:
لطف و سالوس جهان خوش لقمه‌ایست
کمترش خور کآن پرآتش لقمه‌ایست
آتشش پنهان ذوقش آشکار
دود او ظاهر شود پایان کار
از وفور مدحها فرعون شد
کن ذلیل النفس هوناً لاتسد
تا توانی بنده شو سلطان مباش
زخم کش چون گوی شو چوگان مباش
روانشناسان می‌گویند: “تملق و چاپلوسی در جایی رشد می‌کند که جایی برای اظهار نظر آزاد و انتقاد وجود نداشته باشد. هم جامعه و هم خانواده در بروز این رفتار مؤثرند.”
سخن درستی است، زیرا تملقاتی که در زمان حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس در تاریخ به صورت شعر ضبط شده است، و آنان را به حاکمان مستبد بدل کرد، چنین چیزی در زمان حکومت علی کمتر دیده می‌شود. گروهی به نام غُلات پیدا شدند که نسبت به حضرت علی (ع) غلو می‌کردند و امام شدیدترین برخورد را با آنان داشت؛ و شاید شدت برخوردی که امام با غلاة داشت، با سران شرک و کفر در جنگهای زمان پیامبر نداشت؛ زیرا امام دانا بود که در دل تملق و غلو و مداحی، چه خطرهایی نهان است. به تعبیر مولوی، سالوس و خوشگویی برای مخاطب، نخست، خوش می‌نماید، ولی دود و آتش آن بعدها به خرمن بشریت می‌افتد.

۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

وضعیت نگران کننده اولیایی فر، زندانی سیاسی مبتلا به سرطان خون

کلمه :وضعیت جسمانی محمد اولیایی فر ،وکیل دربند به دلیل ابتلا به سرطان خون نگران کننده گزارش می شود .
یکی از اعضای خانواده اولیایی فرد در گفت و گو با کلمه با بیان اینکه بر اساس آخرین آزمایشها ابتلا اولیایی فر به سرطان خون تایید شده، از وضعیت جسمانی او ابراز نگرانی شدید کرد .
محمد اولیایی فر وکیل دربند به علت وخامت حالش چند روزی است که به بیمارستان منتقل شده اما با این حال خانواده اش از حق ملاقات با او محرومند .
به گفته خانواده وی چند مامور در بیمارستان در حالی که اسلحه به دست دارند به صورت شبانه روزی در کنار تخت او نگهبانی می دهند و با یک بیمار مبتلا به سرطان که حالش به شدت بد است رفتارهای نامناسبی دارند .
خانواده اولیایی که از این برخوردها با یک زندانی بیمار متعجب شده اند، می گویند: «نمی دانیم برخورد های این گونه با یک بیمار مبتلا به سرطان خون که حتی زمان زنده بودنش هم معلوم نیست، چه معنایی می تواند داشته باشد .چنین انسانی آن هم بر تخت بیمارستان چه خطری می تواند برای امنیت یک نظام داشته باشد که ۲۴ ساعته در کنار تختش کشیک می دهند و خانواده را نیز از دیدار با وی محروم می کنند . این رفتارها هم با انسانیت مغایرت دارد و هم با اسلامیت.چرا با ما چنین می کنند؟»
آنها از دادستان تهران می خواهند که به ملاقات این زندانی بیمار برود و حتی از نزدیک همه آزمایشهای پزشکی او را ببیند تا مطمئن شود که این بیمار در این وضعیت هیچ خطری برای آنها ندارد .
محمد اولیایی فرد وکیل مدافع تعدادی از زندانیان سیاسی است . وی به اتهام مصاحبه در مورد وضعیت یکی از نوجوانان محکوم به اعدام به یک سال حبس محکوم شد. او از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ برای گذراندن این حکم به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد . وی به دنبال تایید ابتلا به سرطان خون مدت کوتاهی است که دربیمارستان بستری است.

و سر انجام فاجعه اقتصادی آغاز شد

سرانجام و پس از ماه ها کشمکش دولت و مجلس بر سر نحوه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها، روز گذشته رسانه های دولتی اعلام کردند که مبلغی به عنوان "علی الحساب" از سوی دولت به حساب سرپرستان خانوار واریز شده، اما این مبلغ نه قابل برداشت است و نه  یک بازه زمانی معین برای برداشت آن در نظر گرفته شده است.همزمان احمدی نژاد نیز در یک برنامه رادیویی محلی از اردبیل درباره "فتنه اقتصادی" سخن گفت و آنطور که سایت جوان آنلاین نوشته، ادعا کرد "عده ای به دنبال ایجاد نگرانی کاذب در مردم" هستند.
در همین حال اعلام "متوسط هزینه خانوار" از سوی مرکز آمار و اعتراف به عدم محاسبه "ضریب فلاکت" در این رقم، موجب نگرانی محافل اقتصادی شده است تا حدی که غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده راستگرای مجلس و رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی  نسبت به تبعات روانی بی اطلاعی مردم هشدار داده و وزیر بازرگانی هم از "در راه بودن بهمنی که همه چیز را له می کند" سخن گفته است.  سخنانی که احمدی نژاد آنها را "کذب" می داند. هر چند روز گذشته مهدی کروبی به ادعاهای او و برخی از مقامات امنیتی درباره "فتنه اقتصادی" پاسخ داد و در یک سخنرانی از "فاجعه اقتصادی" خبرداد.
اما سایت اطلاع رسانی دولت که روز شنبه به عنوان "مرجع رسمی اطلاع رسانی درباره هدفمندسازی یارانه ها" معرفی شد، از آغاز طرح هدفمندسازی با  واریز 81 هزار تومان پول به حساب سرپرستان خانوار به عنوان "علی الحساب" و تنها در سه استان خراسان جنوبی و شمالی و مرکزی خبر داد.
بنا به گزارش ایلنا، در این خبر به نقل ازبهروز مرادی، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها آمده است: "مبلغ 81 هزار تومان سرانه هر فرد به حساب خانوارها واریز می‌شود ولی هنوز مشخص نیست که این مبلغ برای چه مدتی است اما آنچه در مرحله اول به حساب خانوارها واریز می‌شود همین 81 هزار تومان است".
اطلاع رسانی اولیه دولت درباره واریز وجه به حساب ها آنچنان مبهم بود که بسیاری از سایت ها مجبور شدند با گمانه زنی های خود، مقصود دولت را رمزگشایی کنند. سایت آفتاب یکی از این سایت ها بود که با رمز گشایی از اطلاعات دولت نوشت: "بر اساس اعلام مسئولان دولتی، قرار است یارانه نقدی واریزی 2 ماهه باشد که گفته می‌شود به حساب هر ایرانی 81 هزار تومان و اقشار آسیب‌پذیر 88 هزار تومان واریز شود. به عبارت دیگر، در واقع مبلغ ماهانه یارانه نقدی هر ایرانی 40500 تومان و اقشار آسیب‌پذیر 44 هزار تومان خواهد بود".
در کنار آشفتگی دولت در اطلاع رسانی و اجرای طرح هدفمندسازی، روز گذشته، مرکز آمار که یک مرکز دولتی است، متوسط هزینه هر خانوار شهری را 826 هزار تومان در ماه اعلام کرد که با  کمک نقدی دولت فاصله زیادی دارد.
بنا به گزارش سایت آفتاب، عادل آذر، رئیس مرکز آمار ایران دیروز گفته است: " براساس آخرین آمارها که مربوط به سال 88 است، متوسط کل هزینه یک خانوار شهری 3.9 نفری، 99 میلیون و 191 هزار ریال برای یکسال ( ماهانه 826 هزارتومان) است که این رقم نسبت به سال 87 با رشد 5.3 درصدی مواجه شده است".
آذر افزوده است: "بر اساس آمارها، 90 درصد خانوارهای شهری دارای گاز لوله‌کشی، 86 درصد دارای تلفن همراه (بیش از متوسط کشورهای در حال توسعه ) و 36 درصد دارای اتومبیل شخصی هستند".
بر اساس گزارش رئیس مرکز آمار که شاخص خانوار ایرانی را خانوار چهار نفره در نظر گرفته و با محاسبه رقم 40 هزار  500 تومانی یارانه نقدی برای هر نفر که معادل 162 هزار تومان در هر ماه می شود، هر خانوار ایرانی دستکم با 664 هزار تومان کسری در آمدی مواجه است که با توجه به آمارهای رسمی از نرخ بیکاری، رقم نگران کننده ای به نظر می رسد.
نگرانی ای که روز گذشته  از زبان غلامرضا مصباحی مقدم نیز شنیده شد؛ بنا به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون تحول اقصادی مجلس درباره نگرانی های موجود گفته است: "آنچه مهم است تورم روانی ناشی از اجرای هدفمند کردن یارانه‌هاست. این نگرانی در شرایطی خنثی می‌شود که آرامش در جامعه حاکم باشد و دولت با اطلاع‌رسانی به مردم، آنان را از آثار مثبت هدفمندی یارانه آگاه کند و بدین ترتیب آنان را‌ آرام کند. در صورت نا آگاهی مردم از جزئیات قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، هیجان ناشی از ابهامات، شایعات و بی‌خبری، باعث ایجاد تورم روانی می‌شود. در این صورت آنان پیش از اجرای طرح به استقبال تورم می‌روند و خود این امر، تورم اضافه‌ای را در پی دارد".
بنا به گزارش سایت آفتاب، نگرانی از افزایش ناگهانی نرخ تورم حتی وزیر بازرگانی محمود احمدی نژاد را دچار وحشت کرده، تا حدی که وی روز گذشته در همایشی به نام "همایش ملی کاهش قیمت تمام شده" گفته است: "از روزی که هدفمندی یارانه‌ها کلید بخورد باید هزینه را کاهش داد زیرا اگر هزینه‌ها به حلقه بعدی منتقل شود بهمنی ایجاد می‌شود که در مسیر خود همه را زیرپا له خواهد کرد". 
نگرانی محافل اقتصادی و حتی مقامات دولتی و حکومتی از عواقب اجرای طرحی که دولت در حال اجرای آن است، روز گذشته با واکنش احمدی نژاد مواجه شد و او این نگرانی ها را کاذب دانست.
براساس گزارشی که جهان نیوز آن را با تیتر هشدار احمدی‌نژاد به فتنه‌گران اقتصادی منتشر کرده، رئیس دولت  که در یک برنامه صبحگاهی رادیو محلی اردبیل سخن می گفت، در واکنش به نگرانی های ناشی از نحوه اجرای این طرح گفته است: "برخی به دنبال ایجاد نگرانی‌های کاذب در بین مردم هستند در حالی که به لطف الهی اجرای این طرح مشکلی را در زندگی مردم به وجود نخواهد آورد و این افراد از کرده خود نیز پشیمان می‌شوند".
همزمان با ادعاهای احمدی نژاد، روزنامه کیهان نیز در گزارشی با عنوان سودجويان اقتصادي و بازار داغ شايعات به نقل از "حسن زاده، یک راننده تاکسی" نوشت: "در جنگ نرم كنوني دشمنان ايران اسلامي از هر موضوعي مي خواهند سوژه اي عليه نظام اسلامي ايران بيابند و در اين ميان چه سوژه اي مناسب تر از تخريب و تضعيف طرح هدفمندي يارانه ها در اذهان عمومي ملت ايران مي تواند دشمنان را به سر منزل مقصود برساند؟"
این راننده تاکسی افزوده است: "شبكه هاي ماهواره اي هر شب فردي را پشت دوربين تلويزيون مي آورند و او را به عنوان اقتصاددان و استاد دانشگاه هاي اروپا و آمريكا معرفي مي كنند و به وسيله آن شخص كه به اصطلاح كارشناس ناميده مي شود عليه طرح هدفمندي يارانه ها شايعات فراواني مطرح مي كنند".
تهدید های مکرر نیروهای امنیتی و رسانه های دولتی در مورد پدیده ای به نام "فتنه اقتصادی" موجب شد تا درست در روزی که احمدی نژاد هم  معترضان به نحوه اجرای طرح را تهدید کرد، مهدی کروبی، یکی از رهبران جنبش سبز در دیداری که با برخی خبرنگاران داشت، به تهدیدهای اخیر درباره "فتنه اقتصادی" واکنش نشان دهد و آنطور که سایت سحام نیوز گزارش داده از "فاجعه اقتصادی" سخن بگوید و دولت احمدی نژاد را عامل این فاجعه و بی کفایت قلمداد کند.
به نوشته سحام نیوز، مهدی کروبی گفته است: "فتنه اقتصادی بهانه‌ای برای حیف و میل اموال عمومی است و دولت می خواهد تقصیرها را گردن دیگران بیاندازد. این دولت از درآمد سرشار نفت به درستی استفاده نکرد و کارهای زیربنایی و بنیادی در این سالها کمتر دیده شد. دولت با صرف هزینه در طرح های غیرکارشناسی ضمن هدر دادن سرمایه ها به رکود اقتصادی و فقر مردم نیز اضافه گردید. به طوری که اکنون شاهد رکود بی سابقه ای در بخش تولید و تورم اقتصادی هستیم".
کروبی افزوده است: "ربط دادن ناتوانی های اجرایی و اقتصادی و ناکامی های حاصل از آن به مردم، جنبش و کشورهای خارجی تنها بهانه ای است برای رفع مسئولیت است. ما ۳۰ سال استکبار جهانی را باعث عقب ماندگی و مشکلات اقتصادی خود به مردم معرفی کردیم، حالا به تعبیر آنان "فتنه و سران فتنه" هم به عاملان این ناکامی ها اضافه شدند.آقایان باید بدانند که مسئله اقتصاد با زندگی روزمره مردم عجین شده است و حتی تغییرات اندک قیمت ها در زندگی آنان تاثیر بسزایی دارد. این آقایان می گویند تحریم ها اثری ندارد اما چگونه است که به قول رئیس اتاق بازرگانی ایران "تحریم ها هزینه واردات را ۳۰ درصد افزایش داده است"؟ سخن این آقا که از "فتنه اقتصادی" نام می برد مجوزی است برای سرکوب گسترده مردم در مقابل اعتراض به افزایش چشم گیر قیمت ها. خودشان می دانند که چه مصیبت های اقتصادی در پیش دارند، می گویند فتنه اقتصادی در راه است... و چون احساس می کنند عرصه دارد تنگ می شود و احتمال اعتراضات مردمی وجود دارد می خواهند فضا را امنیتی و پلیسی کنند."

يازدهمين پيش شماره روزنامه کلـــمــــه» از روزي بترسيد كه انگشت حسرت به دهان ميگيريد

يازدهمين پيش شماره روزنامه كلمه در تاريخ دوشنبه 26 مهرماه 89 جهت چاپ و تكثير منتشر شد و اكنون همت ما را ميطلبد:

براي دریافت فايل pdf روي تصوير زير كليك كنيدپی دی اف (193 کیلو بایت)

لينك كمكي دانلود مستقيم pdf: "اينجا"
لينك دانلود مستقيم فايل تصويري jpg: "اينجا" حجم 421 كيلوبايت

رئیس بسیج خواهران کشور:جنبش زنان نداریم


رئیس بسیج خواهران کشور ادعا کرد: کسانی که خود را مدعی دفاع از حقوق زنان می‌دانند از طرف کشورهای غربی و رژیم‌ صهیونیستی و سازمان‌های جاسوسی تغذیه می‌شوند و اصلا دغدغه حقوق زنان ندارند.

رئیس بسیج خواهران کشور مدعی است: چیزی به نام جنبش زنان در ایران وجود ندارد و کسانی که خود را مدعی دفاع از حقوق زنان می‌دانند از طرف کشورهای غربی و رژیم‌ صهیونیستی و سازمان‌های جاسوسی تغذیه می‌شوند و اصلا دغدغه حقوق زنان ندارند و خوشبختانه زنان ایرانی از این حرکت‌های سیاسی هدفدار استقبال نکردند و این حرکت‌های سیاسی سطحی تبدیل به کف روی آب شد.
به گزارش ایلنا، مینو اصلانی گفت: بسیج خواهران کشور اخیرا با همکاری خبرگزاری زنان ایران (ایونا) دوره آموزشی برای خبرنگاران جوان برگزار کرده و در این کلاس به خبرنگاران، جنگ نرم را آموزش داده است.
او ادامه داد: مقام رهبری جوانان و دانشجویان را افسران جنگ نرم نامیده‌اند و به همین جهت ما نیز به دنبال آن هستیم تا آموزش‌های لازم را در این زمینه به جوانان ارائه کنیم.
رئیس بسیج خواهران کشور مدعی شد: در حال حاضر جنگ نرم مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن پرداخته شود زیرا دشمن با جنگ نرم در حال مقابله با ایران است.
اصلانی گفت: دوره‌های آموزشی زیادی نیز برای خواهران بسیجی در رابطه با جنگ نرم برگزار شده و می‌شود تا آنها با چگونگی جنگ نرم آشنا شوند. این دوره‌های آموزشی از یک روز تا یک هفته متغیر است.
رئیس بسیج خواهران کشور در پاسخ به این سئوال که چه مباحثی در کلاس‌های جنگ نرم مطرح می‌شود، گفت: بحث‌هایی مانند دشمن‌شناسی، غرب‌شناسی و توطئه‌هایی که غرب علیه نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهد و همچنین مباحث مربوط به جنگ نرم اقتصادی و فرهنگی در این کلاس‌ها ارائه می‌شود.
او گفت: بر اساس قانون اساسی یکی از مسئولیت‌هایی که بر عهده ما گذاشته شده است حفاظت از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و جنگ نرم دقیقا ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب را نشانه می‌رود بنابراین باید سعی کنیم جوانان را با چگونگی جنگ نرم آشنا کنیم و برای مقابله با جنگ نرم بسیج دائما در حال تربیت مربی است.
اصلانی اظهار داشت: در کلاس‌های آموزش جنگ نرم تلاش می‌شود از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه و حتی گاهی برخی از معاونان وزرا که اطلاعات مناسبی در رابطه با جنگ نرم دارند، استفاده شود اما گاهی حتی یک مدیر مدرسه نیز با مطالعاتی که انجام داده، صلاحیت لازم را برای برگزاری این کلاس‌ها دارد.
او ادامه داد: در حال حاضر کتاب‌های مفید بسیاری در حوزه جنگ نرم نگاشته شده و بسیج جامع زنان نیز کتاب بسیار خوبی با عنوان “جنگ نرم و نقش زنان” را منتشر کرده است.
رئیس بسیج خواهران کشور اظهار نظر کرد: برای انتخاب اساتیدی که قرار است کلاس‌های جنگ نرم را برگزار کنند گزینش‌های لازم انجام می‌گیرد و کسانی انتخاب می‌شوند که موضع آنها در رابطه با فتنه سال ۸۸ مشخص باشد و سران فتنه را به خوبی بشناسند و مواضع آنها نسبت به سران فتنه کاملا مشخص باشد.
او ادامه داد: بنابراین جهت‌گیری سیاسی اساتید کلاس‌های جنگ نرم کاملا شفاف است و از نخبگانی برای تدریس در این کلاس‌ها دعوت می‌شود که با ارزش‌های انقلاب اسلامی همراه باشد.
اصلانی گفت: یکی دیگر از مباحثی که در کلاس‌های جنگ نرم مطرح می‌شود، تبیین جایگاه ولایت مطلقه فقیه است، چیزی که سران فتنه به آن اعتقاد ندارند.
رئیس بسیج خواهران کشور ابراز نظر کرد: با توجه به اینکه زنان تاثیرگذاری خاصی در خانواده‌ها دارند و مدیریت خانواده و تربیت فرزندان بر عهده زنان است آموزش جنگ نرم به زنان می‌تواند اثرات فرهنگی مثبتی را در جامعه ایجاد کند.
اصلانی همچنین در پاسخ به این سئوال که “آیا بسیج بانوان با حرکت‌هایی که جنبش زنان در ایران انجام می‌دهند، موافق است یا گمان می‌کند که باید این حرکت‌ها سرکوب شود”، گفت: ما چیزی به نام جنبش زنان در ایران نداریم و آنچه گاهی مشاهده می‌شود حرکت‌های سیاسی سطحی است و کسانی که این حرکت‌های سیاسی را ساماندهی می‌کنند به اسم حقوق زنان می‌خواهند با نظام مقابله کنند و دلشان هم برای زنان جامعه ما نسوخته است.
او ادامه داد: خوشبختانه زنان ایرانی از این حرکت‌های سیاسی هدفدار استقبال نکردند و این حرکت‌های سیاسی سطحی تبدیل به کف روی آب شد.
رئیس بسیج خواهران کشور ادعا کرد: کسانی که خود را مدعی دفاع از حقوق زنان می‌دانند از طرف کشورهای غربی و رژیم‌ صهیونیستی و سازمان‌های جاسوسی تغذیه می‌شوند و اصلا دغدغه حقوق زنان ندارند.
اصلانی گفت: حامیان حرکت‌های سیاسی که خود را مانع حقوق زنان می‌دانند از سازمان‌های جاسوسی و کشورهای غربی پول می‌گیرند و در واقع از همان دلارهایی که آمریکا علیه دولت ایران تصویب کرده تغذیه مالی می‌شوند.
او گفت: البته این حرکت‌های سیاسی که به اسم حقوق زنان راه‌اندازی شده است، آنقدر کم‌اهمیت هستند که اصلا به چشم نمی‌آیند.

کروبی: ادعای «فتنه اقتصادی» بهانه‌ای برای حیف و میل اموال عمومی است


مهدی کروبی در خصوص اظهارات یکی از فرماندهان نظامی- انتظامی مبنی بر احتمال وقوع فتنه اقتصادی، گفت: فتنه اقتصادی بهانه‌ای برای حیف و میل اموال عمومی است و دولت می خواهد تقصیرها را گردن دیگران بیاندازد.
وی همچنین گفت: سخن این آقا که از “فتنه اقتصادی” نام می برد مجوزی است برای سرکوب گسترده مردم در مقابل اعتراض به افزایش چشم گیر قیمت ها! خودشان می دانند که چه مصیبت های اقتصادی در پیش دارند، می گویند فتنه اقتصادی در راه است.
به گزارش سحام نیوز، جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران طی دیداری با آقای کروبی به طرح سوالات خود پرداختند. در این دیدار خبرنگاران پیرامون برخی رخدادهای اخیر در جامعه سوالاتی را مطرح کردند. در ابتدای این دیدار ، خبرنگاران در مورد ”آینده جنبش سبز” و نیز اظهارات اخیر یکی از فرماندهان نظامی-انتظامی پیرامون “شروع ضرب‌آهنگ فتنه اقتصادی” و همچنین اظهارات یکی از تئوریسین های جناح حاکم مبتی بر” اگر رهبری نبود یاران انقلاب، انقلاب را منحرف کرده بودند” سوالاتی را مطرح کردند.
در این دیدار مهدی کروبی ضمن خیر مقدم به این عزیزان و آرزوی آزادی زندانیان خبرنگار دربند به تشریح سوالات آنان پرداخت.
حجت الاسلام مهدی کروبی با بیان اینکه جنبش سبز ادامه دارد و شبهه ای در ادامه آن وجود ندارد، یادآور شد: هر حادثه ای یک جا منفجر می شود، اما باید همه عوامل قبل از آن نیز مورد بررسی قرار گیرد؛ حوادث انتخابات دهم نیز تنها به خاطر یک انتخابات نبود بلکه انتخابات نقطه انفجارآن جریان بود و جنبش سبز حاصل یک سلسله اتفافات و رخدادهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری نهم و مجلس هشتم بوده که در انتخابات دهم ریاست جمهوری نمود پیدا کرد.
آقای کروبی با بیان اینکه توده مردم ناراضی هستند، تصریح کردند: چه آنکه به خیابان آمد و چه آنکه نیامد، ناراضی است. مردم هشت ماه با وجود همه فشارها ایستادگی کردند و وقتی با صدای تکبیر، ماموران به خانه می ریختند و زن و بچه را می زنند و می برند فعلا تحفظ می کنند، اما فکرشان که عوض نشده است. وقتی در چنین شرایطی به خانه ی یکی از شهدای جنگ تحمیلی یورش می برند و فرزند وی را جلوی چشم خانواده اش به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند یا فعالین دانشجویی را تعلیق، اخراج و زندان می کنند خود گویای این است که جنبش زنده است. ترس حکومت از این جنبش تا آنجاست که از برگزاری یک مراسم ختم و ترحیم ساده نیز ترس دارند.
وی در ادامه افزود: مردم باید قاطع و مصمم در صحنه حضور داشته باشند تا از این مسیر سخت عبور کنیم. شاید به نفع مردم هم باشد که یک مقدار حرکت طول بکشد تا متولیان جریان آنچه را که توسط مردم بدست آورده اند مانند اصلاحات که خیلی ساده بدست آمد؛راحت از دست ندهند.
مهدی کروبی در بخشی دیگر از بیانات خود به اظهارات یکی از فرماندهان نظامی- انتظامی پرداخت و افزود: فتنه اقتصادی بهانه‌ای برای حیف و میل اموال عمومی است و دولت می خواهد تقصیرها را گردن دیگران بیاندازد. این دولت از درآمد سرشار نفت به درستی استفاده نکرد و کارهای زیربنایی و بنیادی در این سالها کمتر دیده شد. دولت با صرف هزینه در طرح های غیرکارشناسی ضمن هدر دادن سرمایه ها به رکود اقتصادی و فقر مردم نیز اضافه گردید. به طوری که اکنون شاهد رکود بی سابقه ای در بخش تولید و تورم اقتصادی هستیم.
کروبی در ادامه افزود: ربط دادن ناتوانی های اجرایی و اقتصادی و ناکامی های حاصل از آن به مردم، جنبش و کشورهای خارجی تنها بهانه ای است برای رفع مسئولیت! ما ۳۰ سال استکبار جهانی را باعث عقب ماندگی و مشکلات اقتصادی خود به مردم معرفی کردیم، حالا به تعبیر آنان “فتنه و سران فتنه” هم به عاملان این ناکامی ها اضافه شدند.
وی تصریح کرد: آقایان باید بدانند که مسئله اقتصاد با زندگی روزمره مردم عجین شده است و حتی تغییرات اندک قیمت ها در زندگی آنان تاثیر بسزایی دارد. این آقایان می گویند تحریم ها اثری ندارد اما چگونه است که به قول رئیس اتاق بازرگانی ایران ” تحریم ها هزینه واردات را ۳۰ درصد افزایش داده است” ؟
کروبی ادامه داد: سخن این آقا که از “فتنه اقتصادی” نام می برد مجوزی است برای سرکوب گسترده مردم در مقابل اعتراض به افزایش چشم گیر قیمت ها! خودشان می دانند که چه مصیبت های اقتصادی در پیش دارند، می گویند فتنه اقتصادی در راه است.
چند ماه قبل به طور اتفاقی شاهد ربوده شدن کیف یک خانم در خیابان بودم و ناخودآگاه به دنبال متولی امنیت در آن خیابان گشتم!
وی گفت: سخن بنده با ایشان این است که به جای جلوگیری از دزدیده شدن اموال مردم در روز روشن به امنیت آنان بپردازید و نه به سرکوب شان! بهتر است شما به جای پرداختن به مسائل اقتصادی؛ به معضلات ناشی از گسترش مواد مخدر و توزیع کنندگان آن، بپردازید و در جهت امنیت اجتماعی مردم گام بردارید. اگر هم قرار باشد حرفی زده شود، وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی آن هم با ارائه شواهد و مدرک بگویند؛ اما چون احساس می کنند عرصه دارد تنگ می شود و احتمال اعتراضات مردمی وجود دارد می خواهند فضا را امنیتی و پلیسی کنند.
آقای کروبی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به سوالی پیرامون اظهارات یکی از آقایان که گفته بود ” اگر رهبری نبود یاران انقلاب، انقلاب را منحرف کرده بودند” پرداخت و افزود: اینگونه اظهارات به ضرر خود حاکمیت است. من فکر می کنم منظور او بیشتر به آقای هاشمی و بنده است و این ها می خواهند افرادی را از تاریخ انقلاب حذف کنند، درحالی که این افراد هر صفحه ای از تاریخ انقلاب را که باز کنند، حضور دارند. آنها خیال کرده اند که می توانند این افراد را محو کنند، اما نمی شود.
وی افزود: البته بنده معتقدم از اظهارات این آقا می شود دو برداشت نمود. اول اینکه یاران انقلاب در جریان حوادث سخت پس از آن کم آوردند و از ادامه راه آن ناتوان شدند، مانند طلحه و زبیر در صدر اسلام! دومین برداشت از این سخن این است که اکنون سرنوشت کشور به دست نامحرمان و نااهلان افتاده و یاران انقلاب در مقابل این انحراف از جمهوریت و اسلامیت، ایستادگی کرده اند. مانند ابوذر غفاری! حالا مردم باید قضاوت کنند که کدام برداشت از این سخن درست است.
دبیرکل حزب اعتمادملی در این دیدار با جمعی از خبرنگاران اصلاح طلب، در مورد موضوع رفراندوم، تداوم جنبش سبز، انحراف نظام، آینده اقتصاد کشور، اظهارات برخی سران و…، نیز سخن گفت.

خانم های بدحجاب ، مهم ترین مشکل مملکت هستند!

حجه الاسلام محمدتقی رهبر، عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی است. او اخیرا سفری به اصفهان داشته و آنطور که خود می گوید از دیدن “مناظر بی حجابی زنان” در یک اغذیه فروشی شگفت زده شده و به امام جمعه آنجا اعتراض کرده است.
او بعد از بازگشت به تهران نیز به اعتراضات و انتقادات خود ادامه داده و خواستار حل موضوعی به نام بدحجابی زنان و دختران شده است.
حرف های ایشان را بخوانید:
بنده دیشب در اصفهان بودم و قصد داشتم به دفتر امام جمعه بروم، دیوار به دیوار دفتر ایشان یک اغذیه‌فروشی بود که مناظر بی‌حجابی در آن مرا به شگفتی واداشت. به ناچار به حفاظت دفتر امام جمعه رفتم و یکی از پاسداران را به این مکان آوردم و وضعیت را به ایشان نشان دادم و اعتراض کردم که چگونه شما اجازه می‌دهید در کنار دفتر امام جمعه چنین وضعی حکمفرما باشد؟
…از طرف دیگر در مسافرت و طی پروازها، در فرودگاه‌ها مشاهده می‌کنیم که خود مهماندارها وضعیت بسیار بدی دارند. بنده این مطالب را اینجا می‌گویم بلکه گوش مسئولین باز شود. من روز پنج‌شنبه از طرف هواپیمایی آسمان عازم سفر بودم، وقتی وارد هواپیما شدم فکر کردم مهماندارها قصد شرکت در مراسم عقد و عروسی دارند! که من در آنجا صدای اعتراضم بلند شد. همه اینها در حالی است که برخوردی از سوی هیچ نهادی مشاهده نمی‌شود.
…من معتقدم برای مبارزه با این بلیه اجتماعی ما نباید از پای بنشینیم و کوتاه بیاییم. نیروی انتظامی با جدیت وارد کار نشده است و این انفعال هم به آن سخنرانی رئیس‌جمهور برمی‌گردد که پس از آن قدرت و اقتدار نیروی انتظامی گرفته شد. وزیر کشور هم که چندین بار به مجلس آمد و به خوش و بش با نمایندگان پرداخت و گزارشی داد که ما داریم در این زمینه کار می‌کنیم. اما واقعیت این است که کاری در زمینه ممانعت از این فسق آشکار انجام نمی‌شود. کار فرهنگی را هم که درباره آن ادعا می‌شود، برنامه‌ای برایش وجود ندارد.
البته در اینکه یک سیاستمدار در جمهوری اسلامی، آن هم در کسوت مردان دین و لباس روحانیت نسبت به یک مساله شرعی به نام حجاب زنان در جامعه مسلمان حساسیت داشته باشد، امری قابل درک و تقدیر است و کسی از این باب برایشان خرده نمی گیرد. اما چه خوب می شد ایشان و سایر مسوولان محترم که در خدمت به خلق الله روز و شب نمی شناسند، در کنار این همه “دغدغه حجاب و پوشش سرو تن زنان و دختران” ، به سایر مشکلات مهم تر و اساسی تر جامعه نیز می پرداختند.
باور کنید این همه که در باب حجاب سخن گفته اند و برایش طرح و برنامه ریخته اند و از بدحجابی زنان و دختران برآشفته اند، اگر نیمی از آن را واقعا (و واقعا) مصروف سایر معضلات جامعه می کردند، نه تنها اکنون هزاران مشکل، به بایگانی رفته بود، بلکه همین مساله حجاب نیز، حال و روز بهتری داشت و نیاز نبود نیروی انتظامی بخش مهمی از توانش را صرف جمع کردن زنان و دختران از خیابان ها و “ارشاد” آنها کند.
ای کاش آقای محمدتقی رهبر، بعد از سفر اصفهان،- که گویا مهم ترین سوغاتش انتقاد ایشان از چند زن بدحجاب در یک اغذیه فروشی و نوع پوشش چند خانم مهماندار در هواپیما بوده است – در کنار این چیزها، مسایل مهم تر را نیز می دیدند.
ای کاش ایشان بعد از آن سفر در مجلس بانگ برمی آوردند که چه نشسته اید که هزاران کودک در آن شهر و در این کشور، به جای آنکه درس بخوانند و کودکی کنند و شاد باشند، سر چهاراه ها فال و جوراب و گل می فروشند و اسفند دود می کنند و حتی دست گدایی به سوی “عمو” و “خاله” دراز می کنند و به چه بزهکارانی تبدیل خواهند شد این کودکان معصوم امروز در فردایی که زود خواهد آمد!
ای کاش ایشان و امثال ایشان، کوچه پس کوچه های قدیمی آن شهر و این شهر کشور را به یاد می آوردند و نگران آن می شدند که اگر یک زلزله ۶ ریشتر به بالا بیاید، چه فاجعه ای به بار خواهد آمد و با حجاب و بدحجاب و بی حجاب، زیر هزاران خروار خاک و آهن، جان خواهند داد.
کاش آقای نماینده مجلس، در کنار انتقادش از بدحجابی برخی زنان در اصفهان، به مسوولان نهیب می زد که “خجالت بکشید و اینقدر مردم را علاف و سرگردان ساخت مترو نکنید و بعد از سالها درنگ و کوتاهی و معطلی ، متروی اصفهان را به انجام برسانید تا مردم آن شهر در ترافیک و راه بندان هایی که روز بروز سنگین می شود، این قدر نمانند و عمرشان تباه و اعصابشان خرد نشود.
کاش در کنار انتقاد از بدحجابان و توصیه به برخورد با آنها، توبیخی هم از مسوولان می شد که مگر مردم ایران بیکارند که برای “زدن یک باک بنزین یا یک سیلندر گازی سی ان جی”، مدت های مدیدی در صف بایستند؟! اگر مردم دم برنمی آورند و سکوت پیشه می کنند، دلیل بر رضایت شان از صف ها و هزار مشکل دیگر نیست بلکه “نجابت” و درگیری شان به “روزمرگی های بی رحم” است که رخصت به ایشان نمی دهد.
ای کاش ایشان، بیش از آنکه نگران زنان بدحجابی که فکل های مش زده شان از زیر روسری های رنگی شان بیرون زده ، نگران آمار وحشتناک طلاق در جامعه می شدند که بنا به برخی روایت ها در کلان شهرها به ۲۰ درصد رسیده است.
ای کاش این مرد دین و مردان دیگر دین و سیاست در جمهوری اسلامی دل شان هری پایین می ریخت وقتی می شنیدند کلیساهای خانگی در تهرانی که ام القرای جهان اسلام می خوانندش روز به روز افزایش می یابد و مسلمان زادگان، مسیحی و بهایی و لامذهب می شوند و آقایان همچنان به دعواهای خود بر سر قدرت و اینکه چه کسی مدیر عامل فلان شرکت پولدار و پولساز شوند مشغول اند!
ای کاش سوز دل شان متوجه این نیز بود که کشورها و کشورک هایی که تا دیروز نه تنها حرفی برای گفتن نداشتند بلکه چشم امیدشان هم به دست ایران بود، چنان در مسابقه پیشرفت می تازند که خیلی از ایرانی ها حسرتش را می خورند.
بدحجابی، اگر در نظام جمهوری اسلامی مشکل و معضل و بلیه است، آقایان بدانند که مصیبت بزرگ تر و فاجعه بارتر و غیرقابل جبران تر این است که متخصصان و متفکران و مغزهای کشور، یکی پس از دیگری از آمریکا و اروپا و کانادا و استرالیا ویزا می گیرند و می روند که دیگر برنگردند.
آقایان در کنار دغدغه همیشگی و مقدس حجاب، که هم برای وضعیت نا بهنجار بسیاری از بیمارستان های روزانه و مراکز درمانی و بلبشویی که در این قبیل جاها حاکم است، رگ غیرت متورم کنند که درد بیماری در این مملکت، در مقابل درد بیمار داری و دارو و درمان رنگ می بازد.
آقایان مسؤولان که هر کاری داشته باشند با یک تلفن، یک یادداشت و سلام علیک حل و فصل می شود ، ای کاش کمی هم حال و روز مردمی که در راه پله ادارات و سازمان های دولتی و عمومی سرگردان و اسیرند را درک کنند و در کنار وا اسلامای شان بر حجاب زنان، کمی هم دلشان به حال این مردم بسوزد که پدرشان درآمد از بروکراسی و تحقیر شدن های مکرر و برای یک کار کوچک، روزها و هفته ها دویدن و نرسیدن!
افسردگی مثل خوره به جان جوانان افتاده، میلیون ها نفر دچار گرفتاری بیکاری اند، اعتیاد بیداد می کند، گرانی کمر مردم را شکسته است، اجاره خانه ها که امسال بازهم بالا رفتند تا مستاجران فشار بیشتری را تحمل کنند و … ای کاش آقای محمد تقی رهبر و سایر مسؤولان، همان اندازه که حرص بی حجابی زنان را می خورند، از بابت این مشکلات هم عصبانی می شدند و کاری می کردند برای این مردم .
تأسف انگیز است که در ذهن برخی سیاستمداران ، بدحجابی ، بزرگترین مشکل کشور و مبارزه قهرآمیز با آن ، مهم ترین فوریت مملکت است!
مسؤولان به وظایف خود که حل مشکلات مردم و پیشبرد امور جامعه و حرکت دادن کشور به سمت پیشرفت همه جتنبه هست عملی کنند، آنگاه خواهند دید که مردم چقدر قدردانشان خواهند بود و در این تعامل و اعتماد متقابل، بسیاری از موضوعات مانند مساله حجاب بی آنکه نیازی به خشم مسؤولان و برخورد پلیس باشد، حل می شود.
مسؤولان از خود شروع کنند ، مردم ، کار خود را خوب بلدند.
یادداشت از مدیر مسئول عصر ایران

۱۳۸۹ مهر ۲۵, یکشنبه

تمام فرکانس های شبکه تلوزیونی رسا

تمامی هموطنان عزیز در ایران، خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا می توانند برنامه های تلویزیون رسا را دراولین قدم از روی ماهواره (تل استار۱۲ - Telstar 12) مشاهده نمایند.

  • Telstar 12
  • Transponder 6, 15.0°W
  • Polarisation: Vertical
  • Frequency: 11527 MHz
  • Symbol Rate: 1630 MHz
  •  FEC: 2/3 
  •  

اتهام شکوری راد، بر هم زدن امنیتی است که در سایه آن بی‌گناهان کشته می‌شوند!

 
«بسمه تعالی»
وسیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون

آنانکه آقای دکتر علی شکوری راد را می‌شناسند و ما که بیش از سی سال از نزدیک و از ابتدای دوران دانشجویی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران تا به امروز او را می‌شناسیم به خوبی می‌دانند و می‌دانیم که امروز انسانی دیندار و حق جو و حق گو، شجاع، منطقی و مستدل، آزادیخواه و صریح اللهجه به زندان رفته و به بند کشیده شده است.

انسانی که علاوه بر فضایل علمی و اخلاقی و خدمات ارزشمند پزشکی به بیماران و دردمندان همیشه دغدغه انقلاب، اسلام، آرمانهای امام و استقلال و آزادی در جامعه و کشور را داشته است و به همین دلیل همواره در تکاپو و تلاش برای نیل به این اهداف بوده است. در دوران دانشجویی با عضویت مؤثر و طولانی در انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، در دوران جنگ بعنوان بسیجی واقعی و مخلص در جبهه‌های نبرد و بعد از آن با تلاش تشکیلاتی چه در انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران و چه در حزب مشارکت و چه بعنوان رئیس شورایعالی سازمان نظام پزشکی و چه بعنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و در همه صحنه‌ها زندگی خود را وقف نیل به آرمانهای بلند و مبارزه با کژی‌ها و ناراستی‌ها نموده است.

آنانکه دکتر شکوری راد این انسان ارزشمند و خدوم را به زندان می‌کشند در واقع ماهیت خود را بیش از پیش می‌نمایانند. آنان در واقع می‌گویند که با آزادی، منطق، گفتگو، راستی و صداقت مخالفند و جالب آنکه می‌گویند ایشان به دلایل امنیتی بازداشت شده است. امنیتی که در سایه آن افراد بی‌گناهی چون سید علی موسوی و ندا آقاسلطان در خیابان کشته می‌شوند. امنیتی که در سایه آن قداره‌کشان و چوب بدستان خودسر به منازل مراجع و علما حمله می‌کنند و امنیتی که در پناه آن به دانشگاه و خوابگاه دانشجویان حمله می‌شود و آن می‌کنند که همه می‌دانند. و اساساً امنیتی که همه می‌دانند و نیازی به تعریف و توضیح ندارد.

آری همه می‌دانند که آقای دکتر شکوری راد به چه دلیل بازداشت شده است و این مقوله نیز در میان اصحاب خرد نیازی به توضیح ندارد. انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که اینک بعد از دکتر علی تاجرنیا عضو شاخص دیگری از شورای مرکزی خود را در زندان می‌بیند ضمن اعتراض و محکوم کردن این روند تأسف بار که منجر به سرکوب و تحدید آزادی فرهیختگان و دانشمندان شده است، تظلم خود را به همه مردم شریف ایران، همکاران دانشگاهی، دانشجویان و جامعه پزشکی ارائه نموده و از همه راههای قانونی پیگیر مطالبات به حق خود و آزادی همه زندانیان سیاسی خواهد بود.

والسلام علی من اتبع الهدی
انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران
۲۳/۷/۸۹

پخش زنده اینترنتی تلویزیون رسا با سرعتهای مختلف

موج گرانی‌ها و بی‌تفاوتی دولت

سایت الف متعلق به احمد توکلی نوشت: در حالی که قانون هدفمند کردن یارانه ها هنوز اجرا نشده، برخی از واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی از ضعف نظارتی دولت سواستفاده کرده و قیمت محصولات خود را به بهانه هدفمندشدن یارانه ها از ۵تا۲۰ درصد افزایش داده اند.
به گزارش الف، افزایش اخیر قیمت ها که از دو هفته اخیر شروع شده هم بازار کالاهای وارداتی را در بر میگیرد و هم بازار کالاهایی را که هیچ ربطی به نرخ ارز ندارند.
یک واردکننده عمده لوازم جانبی یارانه درباره افزایش قیمت محصولاتش به خبرنگار الف گفت: وقتی جو تورم انتظاری در جامعه بالا باشد، قیمتها بالا می رود. ما وقتی ملاحظه کردیم بعضی وارد کننده ها قیمت جنسهایشان را بالا برده اند، ما هم تصمیم گرفتیم و فعلا ۱۰ درصد به قیمت همه محصولاتمان اضافه کنیم.
مشاهدات خبرنگار الف نشان میدهد موج مصنوعی گرانی که با سکوت و بی تفاوتی دولت همراه شده، در بازار مصالح ساختمانی، رایانه، پارچه کاملا محسوس است ولی خوشبختانه به بازار مواد غذایی سرایت نکرده.
طی ۱۰ روز گذشته شرکتهای ایران رادیاتور، شیرآلات قهرمان، وارد کنندگان لپ تاپ های توشیبا، سونی، دل و نیز وارد کنندگان لوازم رایانه حدود ۱۰ درصد به قیمت همه محصولات خود اضافه کرده اند.

مجید دری به زندان بهبهان تبعید شد/داوود سلیمانی به رجایی شهر بازگشت


مجید دری به زندان بهبهان تبعید شد
مجید دری، فعال دانشجویی، دیروز از بند ۳۵۰ اوین به زندان بهبهان در استان خوزستان منتقل شد. حکم وی شش سال حبس در زندان ایذه بوده است. پیش از این حکم زندان در تبعید ضیا نبوی، احمد کریمی،حامد روحی نژاد و فاطمه رهنما نیز به اجرا گذاشته شده است.
به گزارش کلمه، خانواده مجید دری، دانشجوی دربند، پیش از این بارها از حکم زندان در تبعید وی اظهار نگرانی کرده بودند؛ حکمی که بر اساس آن، این دانشجوی زندانی مجبور است ۵ سال باقی‌مانده از حبسش را در زندانی دور از محل سکونت خانواده‌اش بگذراند.
خانواده مجید دری بارها از مسئولان قضایی به خصوص دادستان تهران درخواست کرده بودند که از تبعید این فعال دانشجویی به زندان خوزستان جلوگیری کنند.
خانواده مجید دری در شهر کرج زندگی می‌کنند. از این رو، تبعید این زندانی نه تنها برای خود او که از زندان استان محل سکونتش تبعید و در میان زندانیان عادی نگهداری خواهد شد، دشوار است؛ بلکه برای خانواده وی نیز دشواری‌های بسیاری را، به خصوص برای ملاقات‌های هفتگی با فرزندشان ایجاد می‌کند. آنها پس از این برای ملاقات با فرزندشان، باید به کیلومترها دورتر، به شهر بهبهان در استان خوزستان بروند.
این دانشجوی دربند در سال ۸۶ و در اعتراض به سوء مدیریت و فضای امنیتی دانشگاه علامه، ابتدا چند ترم از تحصیل تعلیق و سپس به طور کلی از ادامه تحصیل محروم شد. وی در سال ۸۷ و با همراهی سایر دانشجویان محروم از تحصیل که به دانشجویان ستاره‌دار معروف شده‌اند. «شورای دفاع از حق تحصیل» را تشکیل دادند.
در جریان مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری و پس از آنکه رئیس‌جمهوری وقت، محمود احمدی‌نژاد، وجود دانشجویان ستاره‌دار را انکار کرد و گفت که چنین دانشجویانی وجود خارجی ندارند، مجید دری نیز به همراه سایر اعضای این شورا در تجمع‌های اعتراض‌آمیزی که به منظور آگاهی افکار عمومی برگزار شد، شرکت کرد تا نشان دهد که این دانشجویان وجود خارجی دارند؛ دانشجویانی که بی‌دلیل از حق تحصیل محروم شده‌اند.
دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات وی در حالی در سوم آذر ماه سال ۸۸ برگزار شد که این دانشجو با اتهام‌هایی از جمله محاربه، اقدام علیه امنیت ملی و بر هم زدن نظم عمومی به یازده سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به شش سال حبس کاهش پیدا کرد، اما حکم تبعید وی به زندان ایذه همچنان در حکم باقی ماند.
مجید دری در طول ۱۵ ماه بازداشت خود، نامه‌ها و درخواست‌های متعددی را از طریق خانواده خود برای مراجع قضایی ارسال کرده که تاکنون پاسخی از طرف مسئولان به آنها داده نشده است.
داوود سلیمانی به رجایی شهر بازگشت
داوود سلیمانی صبح امروز به زندان رجایی شهر بازگشت.
به گزارش کلمه؛ این عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی که پس از بازداشت در ۲۳ خرداد سال گذشته، در ساعات پایانی پنج شنبه شب گذشته برای اولین بار به مرخصی آمده بود، با عدم تمدید مرخصی کوتاه مدتش مجبور به بازگشت به زندان شد.
دکتر سلیمانی توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس و ده سال محرومیت از فعالیت در احزاب و‎ ‎مطبوعات محکوم گردید، که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان، محکومیت وی را‏‎ ‎از شش سال به سه سال کاهش داد‏‎. او خردادماه امسال در نامه به رهبری، با شرح آن‌چه در زمان بازجویی بر وی رفته بود، خواستار اعزام گروهی از سوی برای رسیدگی به امور زندانیان شده بود

بانگ دیرهنگام و فقدان صداقت + ويدئو استقبال از خاتمي در لبنان

چهاردهم فوریه سال ۲۰۰۵ساعتی پس از انفجار بیش از یک تُن تی.ان.تی در مرکز بیروت که به کشته شدن رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و هیئت همراهش انجامید جشن و سرور و پخش شیرینی ضاحیه جنوبی بیروت (منطقه استقرار حزب الله و شیعیان هوادارش) را فرا گرفت.

همان شب شرکت کنندگان در مراسم سوگواری دهه محرم در سفارت جمهوری اسلامی نیز این واقعه را به یکدیگر تبریک می گفتند!.

حالا بیش از پنج سال گذشته از آن روزها و دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری و همراهانش از شواهد دخالت حزب الله در این ترور سخن می گویند همان طور که پس از پنج سال حزب الله می گوید که این ترور کار اسرائیل بوده و حسن نصرالله بارها او را شهید خوانده است.

محمود احمدی نژاد به لبنان رفته و از نخست وزیر فقید لبنان یاد می کند اما هنگامی که نام فرزندش "سعد حریری" که اینک رئیس دولت لبنان است را به زبان می آورد استقبال کنندگان احمدی نژاد این نام را هو می کنند بخلاف وقتی که از نبیه بری رئیس پارلمان نام می برد و سوت و کف فضا را پر می کند.
نه در اینکه سعد حریری منتخب اکثریت لبنانی ها برای ریاست دولت است تردیدی وجود دارد و نه آنها که نامش را به سخره می گیرند و هو می کنند از خارج لبنان آمده اند.

همه چیز روشن به نظر می رسد؛ استقبال کنندگان احمدی نژاد اکثریتی نیستند که برای سعد حریری به عنوان نخست وزیر منتخب احترام قائلند؛ آنها اکثریت شیعیانی هستند که یک هجدهم طوائف لبنان و بخشی از یک سوم جمعیت موجود در این کشور را تشکیل می دهند.

آنجا که مردم جمع شده اند "مدینة الریاضیة" نیست؛ همان استادیوم پرشکوهی نیست که در قلب پایتخت لبنان، خاتمی را در سال 2003 در آغوش گرفت؛ اینجا که او برای مردم سخن می گوید استادیومی کوچک به نام "ملعب الرایة" در قلب محله حزب الله نشین جاموس در حومه جنوبی بیروت است.

بانگ دیرهنگام و فقدان صداقت + ويدئو استقبال از خاتمي در لبنان

چهاردهم فوریه سال ۲۰۰۵ساعتی پس از انفجار بیش از یک تُن تی.ان.تی در مرکز بیروت که به کشته شدن رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و هیئت همراهش انجامید جشن و سرور و پخش شیرینی ضاحیه جنوبی بیروت (منطقه استقرار حزب الله و شیعیان هوادارش) را فرا گرفت.

همان شب شرکت کنندگان در مراسم سوگواری دهه محرم در سفارت جمهوری اسلامی نیز این واقعه را به یکدیگر تبریک می گفتند!.

حالا بیش از پنج سال گذشته از آن روزها و دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری و همراهانش از شواهد دخالت حزب الله در این ترور سخن می گویند همان طور که پس از پنج سال حزب الله می گوید که این ترور کار اسرائیل بوده و حسن نصرالله بارها او را شهید خوانده است.

محمود احمدی نژاد به لبنان رفته و از نخست وزیر فقید لبنان یاد می کند اما هنگامی که نام فرزندش "سعد حریری" که اینک رئیس دولت لبنان است را به زبان می آورد استقبال کنندگان احمدی نژاد این نام را هو می کنند بخلاف وقتی که از نبیه بری رئیس پارلمان نام می برد و سوت و کف فضا را پر می کند.
نه در اینکه سعد حریری منتخب اکثریت لبنانی ها برای ریاست دولت است تردیدی وجود دارد و نه آنها که نامش را به سخره می گیرند و هو می کنند از خارج لبنان آمده اند.

همه چیز روشن به نظر می رسد؛ استقبال کنندگان احمدی نژاد اکثریتی نیستند که برای سعد حریری به عنوان نخست وزیر منتخب احترام قائلند؛ آنها اکثریت شیعیانی هستند که یک هجدهم طوائف لبنان و بخشی از یک سوم جمعیت موجود در این کشور را تشکیل می دهند.

آنجا که مردم جمع شده اند "مدینة الریاضیة" نیست؛ همان استادیوم پرشکوهی نیست که در قلب پایتخت لبنان، خاتمی را در سال 2003 در آغوش گرفت؛ اینجا که او برای مردم سخن می گوید استادیومی کوچک به نام "ملعب الرایة" در قلب محله حزب الله نشین جاموس در حومه جنوبی بیروت است.

حالا سالها گذشته از فوریه 2005 و همان جریانی که رفیق حریری را همدست صهیونیست ها می خواند و هوادارانش ترور او را جشن گرفتند امروز متهمان دادگاه بین المللی هستند.

تلاش احمدی نژاد برای تجلیل از حریری و تلاش سید حسن نصرالله برای شهید خواندن او، بانگ دیر هنگام است.

امروز بسیاری از لبنانی ها باور ندارند حزبی را که وقتی با رقبایش به اختلاف رسید در هفت می سال 2008 با شعار حفظ سلاح مقاومت، دست به تلاشي مسلحانه براي سرنگوني دولت زد و با حمله به ‏خيابانها، موسسات، به تعطيلي کشاندن فرودگاه و بستن راههاي ارتباطي و به آتش کشيدن ساختمان روزنامه، ‏راديو و تلويزيون "المستقبل" ارگان فراکسيون اکثريت، اسلحه‌ي مقاومت در برابر دشمن خارجي را به روي ‏رقيب سياسي داخلي نشانه گرفت و پيش‌بيني تحليلگران از سالها پيش مبني بر خطرات مهار نشدن سلاح ‏حزب‌الله، به واقعيت پيوست.‏

این در حالی است دبير کل حزب‌الله، روزگاري در پاسخ به اعتراض نسبت به "سرازير شدن سلاح از ايران"، ‌به مردم لبنان و ‏رقيبان سياسي‌اش وعده داده بود که سلاح مقاومت تنها در مقابل اسرائيل و براي آزادسازي سرزمينهاي ‏اشغالي به کار گرفته خواهد شد.

مشکل مشترک دبیر کل حزب الله لبنان و رئیس دولت ایران "فقدان صداقت" است و این مانورها و خطبه ها و خطابه ها به کار بازگرداندن اعتماد رفته نمی آید.‏

زهرا رهنورد، نویسنده واستاد دانشگاه تهران، در یک نامه سرگشاده خطاب به آیت الله صادق آملی لاریجانی از وی خواسته است که ضمن توجه به آزادی همه زندانیان سیاسی بویژه زندانیان حوادث پس از انتخابات،دستور آزادی نسرین ستوده و همه زندانیان سیاسی زن را فوری صادر کند.نسرین ستوده از نوزده روز پیش در اعتصاب غذا به سر می برد و شرایط او وخیم گزارش می شود.
به گزارش کلمه متن کامل این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای صادق آملی لاریجانی
قاضی القضات جمهوری اسلامی ایران
با سلام
اگر مستحضر باشید جمعی از زنان ایرانی ، فقط به جرم آزادی خواهی در زندانند . اگر چه آنها و همه زندانیان اعم از زن و مرد ، محیط زندان را به دانشگاهی اعتقادی و علمی تبدیل کرده اند ، اما ، سزاوار نیست در نظامی که بنام اسلام شهرت دارد ، زنان در زندان باشند .
شما به عنوان یک شخصیت علمی و روحانی خوب می دانید که هرگز در صدر اسلام هیچ زنی به زندان نیفتاد و این در حالیست که در قرآن ، در سوره ممتحنه آیه ۱۲ می فرماید:
«یا ایها النبی اذا جاءک المؤمنات یبایعنک علی ان لا یشرکن بالله شیئا و لا یسرقن و لایزنین و لا یقتلن اولادهن و لا یأتین ببهتان یفترینه بین ایدیهن و ارجلهن و لا یعصینک من معروف فبایعهن و استغفر لهن الله ان الله غفور رحیم ، ای پیامبر! چون زنان با ایمان نزد تو آیند و با تو بیعت کنند که چیزی را با خدا شریک نسازند و دزدی و زنا نکنند و فرزندان خود را نکشند و فرزندی نامشروع پیش دست و پای خود نیاورند که به دروغ (به شوهران خود) ببندند، و در کار نیک نافرمانی تو نکنند، با آنها بیعت کن و برایشان از خدا آمرزش بخواه که خداوند آمرزنده ی مهربان است».
آیه بیعت که مربوط به بیعت زنان با رسول اکرم ، رفتار و کردار بسیار زشتی از زنان آن دوران از دزدی و زنا و فرزندکشی، ذکر می شود اما با یک روش فرهنگی و اخلاقی و سیاسی از آنان خواسته می شود شرط بیعت با پیامبر خودداری از آن رفتارهای ناعادلانه است .
البته این نهایت رفتار یک نظام عدالت پیشه با زنان عدالت شکن است و این یک روش بسیار خردورزانه و آزادی خواهانه است، چه برسد به زنان زندانی سیاسی ایرانی که ، آنان فرهیختگان و آزادیخواهان و صاحبان فکر و اندیشه و نظر است مثل نسرین ستوده ، با دو فرزند کوچک در حالی دستگیر شده است که مصونیت یک وکیل در حین انجام وکالت از بندهای قانون مربوطه است .
سایر زنانی که سلحشورانه در انتخابات دهم ندای آزادی سرداده اند مثل مهدیه گلرو ، بهاره هدایت، محبوبه کرمی، عاطفه نبوی، هنگامه شهیدی و … و یا حتی همین اقدام را نیز مرتکب نشده اند و به نوعی در گروگان هستند، یا زنانی که به گروه فسیلی و جسد مرده منافقین نسبت داده می شوند در حالیکه همه می دانند که در جریان پس از انتخابات طی پروژه ای طراحی شده با ندانم کاریهای بازجویانه از سوی دست اندرکاران زندانها خون زندگی به این جسد مرده دمیده شده در هر حال و در مجموع کشته شدن زنان در درگیری های خیابانی ، زنانی که شوهران شان را به شهادت رسانده اند و دستگیری و وجود زنان زندانی لکه ننگی بر پیشانی نظام است، بنابراین  از شما می خواهم و این خواست ملت ایران است که همه زندانیان را آزاد کنید .
و البته کلید باز شدن درهای زندان را با باز شدن درهای زندان بر روی زنان و آزادی زنان زندانی آغاز کنید و بدانید استقلال دستگاه قضا موجب سربلندی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود .
زهرا رهنورد
مهر ماه

» در نامه ای خطاب به آیت الله آملی لاریجانی طرح شد زهرا رهنورد: نسرین ستوده و همه زنان زندانی را آزاد کنید

زهرا رهنورد، نویسنده واستاد دانشگاه تهران، در یک نامه سرگشاده خطاب به آیت الله صادق آملی لاریجانی از وی خواسته است که ضمن توجه به آزادی همه زندانیان سیاسی بویژه زندانیان حوادث پس از انتخابات،دستور آزادی نسرین ستوده و همه زندانیان سیاسی زن را فوری صادر کند.نسرین ستوده از نوزده روز پیش در اعتصاب غذا به سر می برد و شرایط او وخیم گزارش می شود.
به گزارش کلمه متن کامل این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای صادق آملی لاریجانی
قاضی القضات جمهوری اسلامی ایران
با سلام
اگر مستحضر باشید جمعی از زنان ایرانی ، فقط به جرم آزادی خواهی در زندانند . اگر چه آنها و همه زندانیان اعم از زن و مرد ، محیط زندان را به دانشگاهی اعتقادی و علمی تبدیل کرده اند ، اما ، سزاوار نیست در نظامی که بنام اسلام شهرت دارد ، زنان در زندان باشند .
شما به عنوان یک شخصیت علمی و روحانی خوب می دانید که هرگز در صدر اسلام هیچ زنی به زندان نیفتاد و این در حالیست که در قرآن ، در سوره ممتحنه آیه ۱۲ می فرماید:
«یا ایها النبی اذا جاءک المؤمنات یبایعنک علی ان لا یشرکن بالله شیئا و لا یسرقن و لایزنین و لا یقتلن اولادهن و لا یأتین ببهتان یفترینه بین ایدیهن و ارجلهن و لا یعصینک من معروف فبایعهن و استغفر لهن الله ان الله غفور رحیم ، ای پیامبر! چون زنان با ایمان نزد تو آیند و با تو بیعت کنند که چیزی را با خدا شریک نسازند و دزدی و زنا نکنند و فرزندان خود را نکشند و فرزندی نامشروع پیش دست و پای خود نیاورند که به دروغ (به شوهران خود) ببندند، و در کار نیک نافرمانی تو نکنند، با آنها بیعت کن و برایشان از خدا آمرزش بخواه که خداوند آمرزنده ی مهربان است».
آیه بیعت که مربوط به بیعت زنان با رسول اکرم ، رفتار و کردار بسیار زشتی از زنان آن دوران از دزدی و زنا و فرزندکشی، ذکر می شود اما با یک روش فرهنگی و اخلاقی و سیاسی از آنان خواسته می شود شرط بیعت با پیامبر خودداری از آن رفتارهای ناعادلانه است .
البته این نهایت رفتار یک نظام عدالت پیشه با زنان عدالت شکن است و این یک روش بسیار خردورزانه و آزادی خواهانه است، چه برسد به زنان زندانی سیاسی ایرانی که ، آنان فرهیختگان و آزادیخواهان و صاحبان فکر و اندیشه و نظر است مثل نسرین ستوده ، با دو فرزند کوچک در حالی دستگیر شده است که مصونیت یک وکیل در حین انجام وکالت از بندهای قانون مربوطه است .
سایر زنانی که سلحشورانه در انتخابات دهم ندای آزادی سرداده اند مثل مهدیه گلرو ، بهاره هدایت، محبوبه کرمی، عاطفه نبوی، هنگامه شهیدی و … و یا حتی همین اقدام را نیز مرتکب نشده اند و به نوعی در گروگان هستند، یا زنانی که به گروه فسیلی و جسد مرده منافقین نسبت داده می شوند در حالیکه همه می دانند که در جریان پس از انتخابات طی پروژه ای طراحی شده با ندانم کاریهای بازجویانه از سوی دست اندرکاران زندانها خون زندگی به این جسد مرده دمیده شده در هر حال و در مجموع کشته شدن زنان در درگیری های خیابانی ، زنانی که شوهران شان را به شهادت رسانده اند و دستگیری و وجود زنان زندانی لکه ننگی بر پیشانی نظام است، بنابراین  از شما می خواهم و این خواست ملت ایران است که همه زندانیان را آزاد کنید .
و البته کلید باز شدن درهای زندان را با باز شدن درهای زندان بر روی زنان و آزادی زنان زندانی آغاز کنید و بدانید استقلال دستگاه قضا موجب سربلندی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود .
زهرا رهنورد
مهر ماه

شرکت توتال از توقف معاملاتش با ایران به خاطر تحریم‌ها خبر داد

رئیس شرکت فرانسوی توتال می‌گوید این شرکت خرید و فروش فرآورده‌های نفتی با ایران را متوقف کرده است.
به گزارش رویترز، کریستف دو مارژری گفته که توقف داد و ستد فرآورده‌های نفتی با ایران از سوی توتال، در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا و فرانسه علیه جمهوری اسلامی صورت گرفته است. او افزوده که «ما به این تحریم‌ها احترام می‌‌گذاریم. این تحریم‌ها خرید و فروش فرآورده را منع می‌کند.»
تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های مضاعف اتحادیه اروپا خرید نفت و گاز ایران را ممنوع نکرده است. رئیس توتال هم تنها به توقف داد و ستد «فرآورده‌های» نفتی با ایران اشاره کرده است و نه خرید نفت خام از این کشور. رئیس شرکت توتال در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی این شرکت داد و ستد فرآورده‌های نفتی با ایران را متوقف کرده، گفته است: «از وقتی که به این تصمیم رای داده شد، ما منتظر صدور دستورها نشدیم.»
اتحادیه اروپا در خرداد ماه امسال بر سر اعمال تحریم‌های مضاعف علیه ایران به توافق رسید و در مرداد ماه به طور رسمی آن را به تصویب رساند. این تحریم‌ها با فراتر رفتن از قطعنامه ۱۹۲۹ شامل اقداماتی برای منع سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز و صنعت پالایشگاهی ایران است

 
Powered by Blogger